حدادی در گفت‌وگو با پانا:

اصلاح قانون انتخابات به اسفند ماه می‌رسد

انتخابات تناسبی براساس فهرست احزاب است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت اگر نمایندگان موضوع تناسبی شدن انتخابات تهران را از اصلاح قانون انتخابات جداً کنند، این طرح به انتخابات مجلس امسال می‌رسد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اصلاح قانون انتخابات به اسفند ماه می‌رسد

علی حدادی در گفت‌وگو با پانا در خصوص اظهار کرد: «تناسبی شدن را ما در کمیسیون بررسی کردیم، بخش تناسبی با توجه به اینکه در کمیسیون رأی آورد و مجلس نیز اصرار کرد، به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد. ما منتظریم ببینیم آنچه که از مجمع می آید چگونه است. اگر مجمع آن را تایید نکند، تناسبی شدن را از اصلاح قانون انتخابات جدا می‌کنیم تا اصلاح قانون انتخابات به اسفند ماه برسد.»

وی افزود: «به محض اینکه نتیجه بررسی‌ها و مصوبات هیات عالی نظارت مجمع درباره تناسبی شدن انتخابات تهران به مجلس ارجاع شود، کمیسیون شوراها برای بررسی موضوع تشکیل جلسه می‌دهد.»

نماینده مردم ساوجبلاغ و طالقان در مجلس بیان کرد: «تناسبی شدن معین می‌کند افرادی که به عنوان مستقل داوطلب می‌شوند، ابتدا تعیین تکلیف شوند؛ پس از آن بخش فهرست‌ها براساس آرایی که دارند، درصدبندی می‌شوند و براساس آن درصد، برای آنها کرسی در نظر گرفته می‌شود. انتخابات تناسبی براساس فهرست احزاب است که براساس آرای کسب شده افراد وارد مجلس می‌شوند یعنی افراد طبق درصد رأیی که در انتخابات کسب کرده‌اند، وارد مجلس می‌شوند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «اگر نمایندگان موضوع تناسبی شدن انتخابات تهران را از طرح جدا کنند، اصلاح قانون انتخابات به انتخابات مجلس امسال می‌رسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار