شهردار منطقه ۱۳ در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

دوشان‌تپه باند پروازی می‌ماند؟

تهران (پانا) - شهردار منطقه 13 گفت برای طراحی فرودگاه دوشان‌تپه از مشاوره هوانوردی استفاده شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دوشان‌تپه باند پروازی می‌ماند؟

محمدهادی علی‌احمدی در گفت‌وگو با پانا درخصوص احتمال کوتاه شدن باند پروازی دوشان‌تپه و لزوم حفظ این باند پروازی برای استفاده در زمان‌های بحران گفت:‌ «برای اینکه دقیقا تشخیص داده شود کدام هواپیماها یا بالگردها می‌توانند در آنجا بنشینند، مشاور هوانوردی گرفته شد. با وجود آنکه تکلیف نبوده اما این کار را کردیم تا کار درست را انجام دهیم و دقیقا آنچه مشاوران گفتند را اجرا می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «طی دو، سه دهه گذشته اطراف باند دوشان‌تپه ساخت و سازهای زیادی انجام شده است که همه آنها را بررسی کردند. یکی دو مدل هواپیما گفته شده که امکان پرواز در وضعیت کنونی این باند را دارند. باید بر اساس آنچه می‌توانند بنشیند، طراحی را انجام دهیم. نمی‌توانیم اطراف این باند پروازی که از گذشته ساخته شده را خراب کنیم. بنابراین تمام دغدغه‌های سازمان هوانوردی، سازمان هواپیمایی، قرارگاه ثارالله و سازمان بحران کل کشور را در نظر گرفتیم.»

شهردار منطقه 13 تاکید کرد:‌ «چند مدل پرنده تشخیص داده شده که می‌توانند از این باند پروازی استفاده کنند و این باند برای پرواز همین پروازها مناسب خواهد بود و هیچ چیزی کمتر نمی‌شود. دوشان تپه 40، 50 سال پیش فرودگاه بوده و اکنون اطراف آن ساخت‌وساز صورت گرفته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار