در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد؛

اقدامات شهرداری تهران برای ساماندهی پادگان‌های دوشان‌تپه و ساصد اثرگذار بود

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر تهران اقدامات شهرداری را برای ساماندهی پادگان‌های دوشان‌تپه و ساصد اثرگذار دانستند.

کد مطلب: ۱۳۸۳۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات شهرداری تهران برای ساماندهی پادگان‌های دوشان‌تپه و ساصد اثرگذار بود

سید احمد علوی در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چند بار در شورا تذکر دادیم که کنار گذر پیروزی به امام علی (ع) باز شود، اظهار کرد: پس از یک سال این معبر باز شد که جای تقدیر و تشکر دارد . با این اقدام که با همکاری شهرداری منطقه ۱۳ و پلیس راهور انجام شد، مردم نجات یافتند.

وی با اشاره به حضور هزار نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در بوستان سرخه حصار به میزبانی شهرداری تهران تأکید کرد: این اقدامات نشان می دهد که تابستان رسیده و سازمان و هلدینگ گردشگری باید به نتیجه برسد تا خدمات تحت یک پرچم ارائه شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین ضمن ارائه گزارش بازدید از منطقه ۱۳ با بیان اینکه از ۷۳ پروژه توسعه محلی این منطقه ۷۲ پروژه اجرا شد، اظهار کرد: رتبه منطقه در اجرای طرح های مستمر رتبه سوم و در اجرای پروژه های غیرمستمر رتبه ششم بود و اکثر پروژه های منطقه به نتیجه رسیده اند.

وی با بیان اینکه با تلاش کمیسیون ماده پنج و شهرداری اتفاقات بزرگی افتاد، خاطرنشان کرد: هشت درصد از فضای منطقه در اختیار دو پادگان بود و مجموعه ساصد تحویل داده شده و ۷.۵ هکتار به فضای منطقه برای ساخت مسجد، پارکینگ، ایستگاه آتش نشانی و مرکز فرهنگی اضافه شده که اتفاق بزرگی است و امیدواریم دوشان تپه نیز تا پایان سال به نتیجه برسد.

علوی با تأکید بر اینکه کمیسیون ماده پنج تنها مجوز برج نمی دهد و چنین فضاهایی با مجوز کمیسیون ماده پنج ایجاد شده است، گفت: انتقال ساختمان شهرداری به بافت مسکونی منطقه شرایط را برای مردم راحت تر کرده است.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۱۴۰۲ دیگر چمن مصنوعی فرسوده در منطقه ۱۳ نخواهیم داشت، تصریح کرد: اعتباراتی پیش بینی شد که تمام چمن مصنوعی های منطقه بروزرسانی شود.

رئیس کمیته گردشگری شورا با اشاره به اجرای بزرگترین کارخانه ام آر اف در منطقه، یادآور شد: بنده از صدا و سیما انتظار دارم که خدمات ارائه شده به مردم فارغ از فضای سیاسی نشان داده شود. توصیه می کنم به منطقه ۱۳ بیایند و ببینند چه فضایی برای خانواده ها ایجاد شده است. این چه حرفی است که می گویند فضای سبز در دوره ای به ساخت سرویس بهداشتی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در سرخه حصار ایجاد پارکینگ پیگیری شده و مسیر پیاده روی ایجاد شده است. این اقدامات در همین دوره انجام شده اما کسی خبر ندارد و باید برای اطلاع رسانی تلاش بیشتری صورت بگیرد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه گزارشات به این شکل را باید شهرداران مناطق ارائه دهند، گفت: گزارشاتی را که اعضای شورا ارائه می دهند، باید متفاوت تر از چنین گزارشاتی باشد و مناطق باید خود اقدامات را گزارش دهند.

وی با بیان اینکه شهردار سخت کوش منطقه ۱۳ برای آزادسازی دو پادگان منطقه تلاش بسیاری کرده است، یادآور شد: تفاهم نامه ای با تلاش های صورت گرفته منعقد شد و پادگان‌ها در اختیار شهرداری قرار گرفت. پیشنهاد بنده این است که فضای آزاد شده به فضای سبز اختصاص یابد و بنده موافق با ساخت بنا در این فضا نیستم.

چمران خاطرنشان کرد: قرار بر این شده باند موجود در دوشان تپه برای مواقع بحرانی حفظ شود.

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتفاقات خوبی در منطقه ۱۳ افتاده و توافق خوبی با ارتش برای پروژه ساصد صورت گرفته است، یادآور شد: دوشان تپه و باند پروازی آن که استانداردهای لازم را برای پروازهای مسافرتی ندارد، در مواقع بحرانی می تواند فضای خوبی برای تخلیه باشد و باید حفظ شود.

وی ادامه داد: شنیده ایم که قرار است کمیسیون ماده پنج برای دوشان تپه تصمیم بگیرد و کاهش طول باند پروازی فضا را از دست می دهد و می توان مجموعه را با عدم کاهش طول باند برای مواقع بحرانی حفظ کرد.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه ما شهرداری و شورا را جدا از هم نمی بینیم، گفت: ما در سال ۱۴۰۱ تعدادی پروژه را برای هر منطقه در نظر گرفتیم و ارقام آن مصوب شد و می خواهیم ببینیم که این طرح ها به چه نتیجه ای رسید و رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است یا خیر؟

وی با تأکید بر اینکه اگر هزار پروژه توسعه محلی تکمیل و تحویل داده شده و مردم رضایت دارد باید در صحن شورا این موضوع را مطرح کنیم، یادآور شد: این اقدامات به نوعی عملکرد مدیریت شهری دوره ششم از جمله شورا که اعتبار مصوب کرده و شهرداری که طرح ها را به نتیجه رسانده است، محسوب می شود. ما ایرادات را نیز در صحن شورا گزارش می دهیم.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز ضمن تقدیر از تلاش های شهرداری منطقه ۱۳ برای ساماندهی بوستان سرخه حصار، گفت: اگر قرار باشد این بوستان به بوستان های محلی اضافه شود، باید منظر آن حفظ شود. طرح این بوستان و کارکردها و سرانه های خدماتی که حاصل آزادسازی دو پادگان است، باید در شورا ارائه شود تا بتوان برای آن تصمیم گیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار