مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد:

رشد ۲۲ درصدی قبولی دانش‌آموزان در المپیادهای علمی استان اصفهان

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد امسال قبولی مرحله دوم (تابستانه) دانش‌آموزان در المپیادهای علمی سطح استان اصفهان ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است و دانش‌آموزان برای قبولی در مرحله سوم المپیاد که به‌صورت کشوری برگزار می‌شود، آماده می‌شوند و به رقابت خواهند پرداخت.

کد مطلب: ۱۳۸۴۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۲۲ درصدی قبولی دانش‌آموزان در المپیادهای علمی استان اصفهان

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، صبح امروز و در گفت و گو با برنامه رادیویی سلام اصفهان اظهار کرد: بازه زمانی تابستان برای آماده‌سازی فضاهای فیزیکی، ساماندهی نیروی انسانی و پروژه مهر جهت آغاز فرایند تعلیم و تربیت فرصت مناسبی است.

وی با بیان اینکه، در سال تحصیلی آینده مدارس خوبی به چرخه آموزش و پرورش اضافه خواهد شد، ادامه داد: با همکاری خیرین و در تابستان امسال ۴۱ مدرسه در قالب ۲۳۴ کلاس درس با رویکرد مناطق محرومیت افتتاح خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه، ۶ مدرسه در ناحیه ۶ شهر اصفهان به‌واسطه شرایط ویژه این ناحیه افتتاح خواهد شد، افزود: بخشی از مدارس تابستان توسط خیرین و بخشی از منابع دولتی ساخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: در دوران کرونا یکی از دغدغه‌های عمومی این بود که فرایند آموزش دچار مشکل نشود و تلاش ما از سال گذشته بر این بود که توجه به مسائل تربیتی، ورزشی، نشاط و شادابی مدارس، موجب غفلت از موضوع آموزش نشود.

وی با اشاره به اینکه، یکی از رویکردهای آموزش و پرورش استان اصفهان توجه به نخبگان است، اضافه کرد: امسال قبولی مرحله دوم (تابستانه) دانش‌آموزان در المپیادهای علمی سطح استان اصفهان ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته است و دانش‌آموزان برای قبولی در مرحله سوم المپیاد که به‌صورت کشوری برگزار می‌شود، آماده می شوند و به رقابت خواهند پرداخت.

ابراهیمی با اشاره به پذیرش و جذب معلم از طریق آزمون استخدامی، عنوان کرد: آزمون آموزش ابتدایی در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار و از چهارشنبه مورخ ۱۷ تیرماه فرایند مصاحبه با رویکرد جدید آغاز می‌شود تا بهترین افراد برای شغل معلمی معرفی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: قبول‌شدگان در آزمون استخدامی در ساعت مقرر در محل‌های مشخص شده حضور داشته باشند تا بتوان فرایند را به‌صورت مطلوب و دقیق انجام داد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تابستان فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان از فضای ورزشی، علمی، پژوهشی، دینی، مذهبی و... هم در قالب اوقات فراغت مدرسه‌ای و هم در قالب نهادهای فرهنگی مثل دارالقرآن‌ها، مساجد و پژوهش‌سراها استفاده کنند تا تابستان با نشاطی را پشت سر بگذراند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار