اردوهای قرارگاه جهادی بسیج دانش‌آموزی کشور در خوی آغاز شد

ارومیه (پانا) - مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت اردوی قرارگاه جهادی بسیج دانش‌آموزی کشور در شهرستان خوی با حضور یک هزار دانش‌آموز بسیجی در مناطق زلزله‌زده این شهرستان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای قرارگاه جهادی بسیج دانش‌آموزی کشور در خوی آغاز شد

مجتبی باستان در آیین افتتاح قرارگاه جهادی خدمت رسانی بسیج دانش آموزی در تابستان ۱۴۰۲ در خوی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تبریک ایام دهه امامت و ولایت بیان کرد: مقرر بود تا 150 گروه جهادی در این اردو ها حضور یابند که به ۱۰۰ گروه جهادی تقلیل یافت.

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: در این اردوها از ۳۰ استان کشور حضور دارند تا در برنامه‌های تربیتی و خدمت رسانی شرکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه زندگی جهادی برگرفته از سبک زندگی علوی است، اظهار کرد: حضرت علی (ع) با سبک و شیوه خود کار جهادی را به نمایش گذاشتند تا برای آیندگان یک الگوی حسنه باشد.

باستان گفت: مرمت و شاداب سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان، کمک به مرمت و بهسازی مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و کمک به دیوارچینی، مشارکت در ساخت خانه برای نیازمندان و زلزله زده‌ها از خدماتی است که در طول فعالیت این قرارگاه انجام می‌شود.

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: کمک به برداشت محصول، توزیع بسته‌های معیشتی و کمک آموزشی، توزیع ۲ هزار متر ایزوگام (که با حواله بین روستاییان انجام می‌شود) توزیع ۲۵ تن سیمان در روستاها و برگزاری جشن‌های غدیر در منطقه از فعالیت‌های در نظر گرفته شده این قرارگاه است.

وی با اشاره به مولفه‌های سبک زندگی علوی اضافه کرد: این سبک زندگی بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان دهه هشتاد و نودی‌هاست و این اردوها منبعث از این نوع سبک زندگی است.

باستان با بیان اینکه سبک زندگی علوی با روحیه انفاق توام است، ادامه داد: ایثار و اخلاص مولفه دیگر این نوع زندگی هستند که باید توام با تکریم از نیازمندان به عنوان ولی نعمتان انقلاب به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه لازم است همه ۱۵ میلیون دانش آموز کشور با این سبک زندگی آشنا شده و در این مسیر حرکت کنند، یادآور شد: شعار دانش آموزان بسیجی حاضر در اردوهای قرارگاه جهادی بسیج دانش آموزی در شهرستان خوی «می‌سازیم تا ساخته شویم» است که برگرفته از سبک زندگی علوی است.

محمدباقر علایی فرمانده سپاه شهرستان خوی نیز در این مراسم گفت: مدارس از مهمترین مراکز فرهنگی هستند به گونه ای که دشمن امروز در صدد است تا به روش های مختلف مدارس و توسعه علم و علم آموزی را در کشور متوقف کند و برای آن هزینه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار