مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان زنجان:

مدارس در حال احداث طرح اقدام ملی مسکن پاسخگوی جمعیت ساکن نخواهد بود

زنجان (پانا) - مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان زنجان با بیان اینکه اغلب لکه‌های آموزشی پیش‌بینی شده در فضایی نامناسب و پرهزینه است، گفت مدارس در حال ساخت در کوی زیتون و کوی زنگان برای جمعیت ساکن کافی نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس در حال احداث طرح اقدام ملی مسکن پاسخگوی جمعیت ساکن نخواهد بود

حمیدرضا اسلامی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده شد،گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، تا انتهای سال جاری،۱۵۲ کلاس درس به تعداد کلاس ها اضافه خواهد شد که ۱۰۰کلاس قبل از مهر آماده بهره برداری است.

وی در ادامه به استخرهای دانش آموزی در شهرستان های زنجان، ابهر و قیدار اشاره کرد و گفت: پیشرفت پروژه استخر زنجان در حال حاضر بالای ۸۵ درصد است که در صورت تامین اعتبار تا بهمن ماه تحویل داده خواهد شد.

مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان زنجان مجموع پروژه‌های جاری نوسازی مدارس در استان را ۱۳۵ مورد برشمرد و گفت: ۷۱ مورد آن خیرساز است که بیش از ۳۰۰ کلاس را شامل می‌شود و۱۳۷ کلاس در تعهد خیران است که به عنوان بازوان توانمند در توسعه عدالت آموزشی کمک می‌کنند.

اسلامی از اجرای طرح شهید عجمیان در تابستان خبر داد و گفت: در این طرح در محیط آموزشگاه های موجود شاداب سازی، رنگ آمیزی و تعمیرات جزئی انجام می‌شود.

وی افزود: طرح دیگری نیز از سال ۹۶ شروع شده که در آن از محل تخصیص قیر رایگان، سهمیه‌ای برای اداره نوسازی گرفته شده و قیر دریافتی از پالایشگاه را تبدیل به ایزوگام و آسفالت و در سقف مسطح و محوطه مدارس استفاده می‌کنیم.

این مقام مسئول به ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: باید در شهرک های اقماری و مجتمع‌های مسکونی در حال ایجاد و بهره برداری، ایجاد فضای آموزشی، پرورشی و فرهنگی برنامه ریزی صورت پذیرد. این درحالی است که در بعضی شهرک های اقماری زنجان، لکه گذاری انجام نشده یا در فضایی نامناسب طراحی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته با همکاری رسانه ها در رابطه با ساخت مدرسه در شهرک های اقماری، احداث سه مدرسه در کوی زیتون و دو باب دیگر در کوی زنگان آغاز شد که این فضاها برای جمعیتی که در طرح اقدام ملی ساکن خواهند شد کافی نیست.

اسلامی در پایان گفت: با توجه به اینکه دو لکه آموزشی پیش بینی شده در کوی ثمین روی گسل قرار دارد امکان ساخت مدرسه در این شهرک وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار