دانش‌آموزان زیارت اولی استان اردبیل به مشهد مقدس اعزام شدند

اردبیل (پانا) - سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان اردبیل گفت 270 دانش‌آموز زیارت اولی‌های این استان که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده بودند صبح امروز یکشنبه به مشهد مقدس اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۳۸۳۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان زیارت اولی استان اردبیل به مشهد مقدس اعزام شدند

علی نعیمی، سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان اردبیل در آیین بدرقه زیارت اولی های این استان به مشهد مقدس در گفت وگو با پانا گفت: این گروه از دانش آموزان دختر در پایه های هفتم، هشتم و نهم مشغول تحصیل هستند و برای اولین بار به زیارت امام رضا (ع) مشرف می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این دانش آموزان از مدارس مختلف با اولویت مناطق محروم این استان انتخاب شده اند که به مشهد مقدس اعزام شده و در اردوگاه ثامن الحجج (ع) اسکان داده می شوند.

سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان اظهار کرد: برای زیارت بارگاه امام رضا (ع) برنامه‌های مختلف فرهنگی ومعنوی تدارک دیده شده است.

نعیمی با اشاره به آثار معنوی و فرهنگی این سفر و نتیجه مثبت آن بر عملکرد آموزشی دانش آموزان گفت: زیارت قبور ائمه اطهار علیهم السلام موجب بیدار شدن ارزش هاى اصیل انسانى در وجود انسان و حاکمیت روح بندگى و آرامش قلب انسان است.

وی افزود: از دیگر آثار و کارکردهای زیارت می توان به کارکردهای هنری آن اشاره کرد. مساجد و اماکن زیارتی موجب ظهور و رشد هنر شده اند. همچنین زیارت سبب خشوع و یاد آخرت هم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار