محمد نعمت الله، جانباز نجف‌آبادی آسمانی شد

اصفهان (پانا) - پیکر مطهر جانباز شهید ۷۰ درصد محمد نعمت‌الله در نجف‌آباد استان اصفهان، تشییع و خاکسپاری شد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
محمد نعمت الله، جانباز نجف‌آبادی آسمانی شد

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران که نتیجه رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیاری بود، وقوع جنگ تحمیلی، مردم ایران را، برای بار دیگر به ایثار و پایداری و مقاومت وادار کرد.

دفاع و مقاومتی که هشت سال به طول انجامید و با رشادت‌ها و شهادت‌های زیادی به پایان رسید و شهیدان و جانبازان زیادی بر جای گذاشت که تمام فکر و ذکرشان را دفاع از وطن در بر گرفته بود و ما حالا هر چه که داریم، از ایثار و فداکاری آن‌هاست.

بزرگ‌مردانی که از شهرها و جای جای ایران برای دفاع از مردم و کشورشان به پا خاستند و بسیاری از آن‌ها شهید و مجروح و جانباز شدند. یکی از شهرهایی که زادگاه شهدا و جانبازان جنگی بسیاری است، شهر شهیدپرور نجف‌آباد است که بیش از ۲۵۰۰ شهید دارد.

نجف‌آباد با دارا بودن جانبازان و مجروحان بسیار و نیز با داشتن بیش از۲۵۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس، از نظر سرانه ایثارگران، بیشترین آمار را در استان اصفهان و کشور به خود اختصاص داده‌ است.

یکی از جانبازان جنگی شهرستان نجف‌آباد‌، جانباز شهید ۷۰ درصد محمد نعمت الله است که پیکر مطهر این شهید بر روی دستان مردم متدین و شهیدپرور نجف‌آباد از در منزل وی به‌سمت گلزار شهدا تشییع و سپس در قطعه یک گلستان شهدای نجف‌آباد در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

این شهید بزرگوار که سال ۱۳۶۷ در مناطق عملیاتی جنوب در اثر ترکش قطع نخاع شده بود، پس از تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت جنگی در ۵۷ سالگی به یاران شهیدش پیوست.

این شهید گرانقدر در روز عید قربان به دنیا آمد و در طی ۳۵ سال جانبازی، وی و خانواده‌اش هیچ توقع و چشم‌داشتی از هیچ یک از ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادها، بنیاد شهید و... نداشتند و از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکردند. در طول این سال‌ها پدر، مادر و پس از پر کشیدن آن‌ها خواهران و برادران فداکار وی مسئولیت پرستاری از وی را به عهده گرفتند.

شهید جانباز محمد نعمت الله نمونه بازری از انسان‌های ایثارگر و فداکار شهر شهیدپرور نجف آباد است.

دانش آموز خبرنگار: مرضیه سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار