در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های دانش‌آموزی استان خراسان‌رضوی و فارس عنوان شد:

تاکید بر اجرای سند همکاری نوجوانان حرم در سه شهر مذهبی ایران

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس، اجرای سند همکاری نوجوانان حرم در سه شهر مذهبی ایران اسلامی را از اقدامات موثر برشمرد و گفت در یک سال اخیر فعالیت‌های ابتکاری بسیاری در حوزه‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی با محوریت سازمان دانش‌آموزی‌ فارس صورت گرفته است که منجر به جذب بی‌سابقه دانش‌آموز و مربی در سازمان دانش‌آموزی فارس شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر اجرای سند همکاری نوجوانان حرم در سه شهر مذهبی ایران

مرتضی کریمی، در نشست هم‌اندیشی صمیمانه با مدیر و‌ مسئولان سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی، با ابراز خشنودی از ارتباط صمیمانه دو استان و ترسیم افق روشن برای همکاری‌های بیش از گذشته عنوان کرد: برنامه تحولی سه ساله نوجوانان حرم استان فارس، تاسیس باشگاه مهارت دانش آموزی، خانه روادید، مرکز گردشگری و اردویی در فارس از اقدامات ماندگار یک سال گذشته در این استان بوده است.

وی با اشاره به مشکلات هویتی دانش‌آموزان در جنگ شناختی، تمسک به ارزش‌های دینی و محور قرار دادن حرم مطهر اهل بیت «علیهم السلام» به عنوان مکان‌های برکت‌آفرین را از اولویت‌هایی دانست که سازمان دانش‌آموزی استان‌های فارس و خراسان رضوی به خوبی درک کرده و برای آن برنامه‌ریزی‌های جدی داشته‌اند.

کریمی ضمن برشمردن جلوه‌هایی از همکاری‌های صورت پذیرفته بر مبنای تفاهم‌نامه استان‌های فارس، خراسان رضوی و قم، افق‌نگار آینده اجرای تفاهم‌نامه همکاری استان‌های مذهبی ایران اسلامی را ترسیم کرد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی‌ خراسان‌رضوی نیز در نشستی صمیمانه به همفکری و هم‌اندیشی در رابطه با مسائل و برنامه‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی، با قرارگیری دانش‌آموزان و ارتقای شخصیت آنان به عنوان اولویت، با مدیر مسئولان همتای خود در استان فارس پرداختند.

حجت رضازاده، در این نشست با تحسین اقدامات ابتکاری و بدیع در مسیر توسعه‌ سازمان دانش‌آموزی فارس و اشاره به نقش الگویی سازمان دانش‌آموزی فارس برای مجموعه‌های تربیتی سراسر کشور، به اقدامات گوناگون از نوسازی، تجهیز، تکمیل مکان سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی تا برگزاری دوره‌ها، پویش‌ها، مانور‌های استانی و اقدامات خودجوش دانش‌آموزان پیشتاز این استان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموز سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی در مرحله اول باید ویژگی‌های شخصیتی خود را در محیط اجتماعی و فرصت‌های گوناگون ارتقا ببخشد و پس از آن با ایجاد دغدغه نسبت به مسائل تبیین گرایانه جامعه در خود، سبب رقم زدن فعالیت‌های رسانه‌ای قوی شود که نه تنها خود بلکه تمامی دوستان خود را یک فعال رسانه‌ای بار بیاورد؛ هر دانش‌آموز پیشتاز، خبرنگار و عضو مجلس دانش‌آموزی یک مدرس برای خود، همسن و سالانش و جامعه است.

رضازاده با تاکید بر نقش آفرینی همکارانش در سازمان دانش‌آموزی استان خراسان‌رضوی آنان را بازو‌های اصلی موفقیت خواند و با معرفی کادر این سازمان به عنوان یک خانواده، همدلی را پایه‌های اصلی، برای تمرین عملی فضیلت‌های چهارده گانه سازمانی دانست.

وی همچنین با ابراز امیدواری از همکاری مشترک دو سازمان دانش‌آموزی در فعالیت‌های ابتکاری و نوین در سطح کشور، ظرفیت‌های بی‌نظیر دو حرم مطهر اهل بیت علیهم‌السلام را از زمینه‌های مهم محورهای همکاری عنوان کرد.

در پایان این نشست صمیمانه نیز مسئولان سازمان‌های دانش‌آموزی استان خراسان‌رضوی و فارس با تاکید بر تأثیرگذاری افزون‌تر اقدامات مشترک به انعقاد تصمیم‌های مهمی برای دانش‌آموزان در آینده پرداختند و پیرامون نقشه راه همکاری‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دانش‌آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار