رییس اداره برق شهرستان‌قرچک خبر داد:

مشکلات کمبود برق با انجام توصیه‌های لازم بهبود پیدا کرد

قرچک(پانا)- رییس اداره برق شهرستان‌ قرچک با بیان اینکه انجام توصیه‌های لازم در مصرف بهینه و ساعت اداری کمتر در بهبود مشکلات برق بسیار کمک‌کننده بود گفت، در تلاش هستیم با مصرف درست شهروندان در تولید برق نیز بهتر عمل کنیم.

کد مطلب: ۱۳۸۳۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات کمبود برق با انجام توصیه‌های لازم بهبود پیدا کرد

محمد‌رضا علمایی‌ رئیس اداره ‌برق شهرستان‌ قرچک در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته در مصلی نمازجمعه حاضر شد و در‌ خصوص استفاده درست از برق در فصل تابستان بیان کرد: یکی از نکات مهم در تابستان الگوی‌مصرف درست است و این موضوع به حدی اهمیت دارد که آیات و احادیث بسیاری در این موضوع نازل شده است.

وی در ادامه با اشاره به سوره اعراف افزود: در آیات قرآن آمده است، بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید؛ که پرودگار اسراف‌کنندگان را دوست ندارد ، ما باید از این آیات پند بگیریم و در تابستان در کنار استفاده از نعمات طبیعی باید از این نعمات به خوبی استفاده کنید.

علمایی در ادامه با اشاره به سخن امام‌ محمد باقر خطاب‌ به فرزندش امام جعفر صادق تشریح ‌کرد: ای پسرم بر تو باد انجام دو حسنه ای که مورد توجه پروردگار قرار می‌گیرد ؛ کسانی که انفاق می‌کنند و از اسراف دوری می‌کنند ، چرا که رعایت الگوی مصرف یک حسنه است اگر انجام دادید ثواب کردید و اگر از آن دوری کردید مرتکب گناه شدید.

رئیس اداره برق شهرستان قرچک با بیان اینکه اسراف میانه‌روی در آن است، اضافه کرد: مردم حس‌ می‌کنند ، اگر می‌گوییم در مصرف‌برق صرفه‌جویی کنید، یعنی خود را به سختی بیاندازد اما الگوی‌مصرف یعنی استفاده صحیح از مصرف و میانه‌روی در آن است؛ همچنین پرهیزکاران واقعی کسانی هستند که از هرگونه افراط و تفریط دوری می‌کنند و در مسیر میانه‌روی گام بر‌می دارند همچنین افراد با ایمان در جمع‌آوری ثروت هم میانه‌روی دارند.

علمایی در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال با مشکلات کمبود برق روبه‌رو بودیم اما با توصیه های لازم به ادارات و ساعت تعطیلی کمتر، در تلاش هستیم تا با مشکلات کمبود برق روبه‌رو نباشیم و با مصرف درست شهروندان به این روند ادامه دهیم و در تولید‌برق نیز بتوانیم بهتر و برتر عمل کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: هستی فراهانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار