مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

طرح اندیشه های رضوی، کاغذهای ماندگار با هدف حفظ محیط زیست و ارتقا فرهنگ است

تهران (پانا) - در آیین طرح ملی رضوی، کاغذهای ماندگار، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش هدف از این طرح را حفظ محیط زیست و ارتقا فرهنگ دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح اندیشه های رضوی، کاغذهای ماندگار با هدف حفظ محیط زیست و ارتقا فرهنگ است

آیین افتتاح طرح ملی اندیشه رضوی، کاغذهای ماندگار با حضور حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، امیر علیجانی معاون آموزش متوسطه شهر تهران و منصور هدایتی مدیر آموزش و پرورش منطقه 18 برگزار شد.

یزدانی در این آیین ضمن تشکر از دانش آموزانی که به اختیار با هدف فعالیت خیر و کمک به محیط زیست گام تاثیرگذاری برداشته اند، بیان کرد: طرح اندیشه رضوی، کاغذ‌های ماندگار، طرحی است که با هدف حفظ محیط زیست و ارتقا فرهنگ کاغذ‌های مازاد و بلااستفاده دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه اجرا می شود.

یزدانی افزود: با اجرای این طرح دانش آموزان می توانند در سراسر کشور کتب استفاده شده و اوراق مصرفی خود را برای حفظ محیط زیست و بازیافت این اوراق به مسئولان مدارس تحویل دهند تا برای ارتقا تجهیزات مدارس و صرف هزینه برای دانش آموزان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ۱۵ خردادماه آغاز شده است و تا هفته اول مهر ماه ادامه می یابد، گفت: بازگشت کاغذ‌های بلااستفاده به چرخه تولید کتب، سبب کاهش هزینه‌های مربوط به تولید در این صنعت می شود و در نهایت به جلوگیری از خروج ارز از کشور و اتلاف سرمایه منجر خواهد شد.

یزدانی با تاکید بر اینکه این طرح کاملا اختیاری است، افزود: از فعالیت‌های مهمی که با درآمد بازیافت برای دانش آموزان انجام خواهد شد ایجاد و برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی است.

در ادامه یزدانی با معرفی برنامه های حیطه فناوری از دانش آموزان خواست ضمن یادگیری این برنامه ها در مسیر صحیح استفاده از فناوری قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار