مدیرکل آموزش و پرورش قم:

آموزش و پرورش با حداکثر ظرفیت در خدمت اوقات فراغت دانش‌آموزان است

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت مدارس و مراکز تربیتی و اردویی قم با تمامی ظرفیت در خدمت اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با حداکثر ظرفیت در خدمت اوقات فراغت دانش‌آموزان است

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در آیین افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در سالن همایش کانون فرهنگی تربیتی محراب پردیسان قم اظهار کرد: بهترین فرصت ها موقعی است که انسان تصور می کند هیچ کاری ندارد در حالی که در همان زمان، بهترین اتفاق ها می افتد.

وی کشف جاذبه زمین را نمونه ای از این اتفاقات جالب در زمان اوقات فراغت خواند و گفت: یکی از بهترین راه های پر کردن اوقات بیکاری هر فرد، انس گرفتن با کتاب و مطالعه است.

رحیمی با اشاره به اینکه اوقات غیر رسمی و غیر ساعت آموزشی مدرسه دو دسته است، عنوان کرد: یک عده به سمت پرکردن زمان غیررسمی خود با برنامه های مفید و خوب می روند و یک عده هم برنامه ریزی خاصی ندارند و در دل برنامه های دیگران قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: چنانچه برنامه ریزی ها نامناسب و مخرب باشد، طبیعی است که افراد دچار آسیب های جدی روانی و شخصیتی می شوند، بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که استفاده مطلوب را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: همه ظرفیت های آموزش و پرورش از قبیل امکانات و مربی و فضا و ... در اختیار دانش آموزان، خانواده ها و معلمان است تا به نحو احسن از آن بهره مند شوند.

وی گفت: 400 پایگاه تابستانی ثبت شده در سامانه نورینو داریم که اگر سایر پایگاه‌ها هم ثبت شوند، آمار بیش از 500 پایگاه تابستانی به همراه دارالقرآن ها، کانون های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه ها در خدمت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها هستند تا با انواع رشته های فرهنگی، هنری و ورزشی آشنا شوند.

رحیمی گفت: 53 هنرستان برای مهارت آموزی در انواع رشته ها و به همین تعداد آموزشگاه نیز ویژه خانواده ها بخصوص برای اجرای طرح های پسر و پدری و دختر و مادری و انواع بازی ها و سرگرمی های مفید و مفرح در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ترتیبی اتخاذ شده که همه معلمان در تابستان سه بار در اواخر تیرماه، اواسط مرداد و اواسط شهریور دور هم جمع شوند و مسائل آموزشی مدرسه و الزامات آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید را مرور کنند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار