دهقانی در بازدید از الکامپ مطرح کرد؛

حضور 500 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه الکامپ

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از شرکت‌های فناور ایرانی و خارجی حاضر در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور 500 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه الکامپ

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با حضور در سالن A 37 نمایشگاه بین المللی از شرکت‌های خارجی حاضر در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ بازدید کرد و با فعالان فناور این شرکت‌ها به گفت‌وگو نشست. در این بازدید که شرکت‌هایی از 10 کشور حضور داشتند، ضمن معرفی دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه این شرکت‌ها، زمینه‌ برای تبادل فناوری و تعامل با شرکت‌های متناظر فراهم شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در حاشیه این بازدید، نقش آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در تعاملات بین‌المللی فناوری را کلیدی دانست و گفت: نمایشگاه الکامپ که پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، بستر و زمینه خوبی را برای همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی و اتصال‌پذیری و دیگر حوزه ها فراهم کرده است.

وی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه الکامپ را ۵۰۰ شرکت ذکر کرد و یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه؛ شرکت‌های خارجی حضور دارند که دلیل این امر، شکل دادن ارتباط و تعامل میان شرکت‌های ایرانی با طرف‌های خارجی است.

دهقانی، دنیای اقتصاد دیجیتال را دنیای بدون مرز دانست و افزود: از این طریق می‌توان ارتباطات گسترده‌ای با تمام دنیا ایجاد کرد به امید اینکه عدالت و رشد و تعالی انسانی با کمک این شرکت‌ها در همه دنیا رخ دهد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با اشاره به راه‌اندازی ستاد اختصاصی در حوزه هوش مصنوعی، ظرفیت‌های آینده‌ساز این فناوری را یادآور شد و افزود: یکی از موضوعات جدی مورد توجه جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی است؛ از این رو محققان زیادی در این حوزه در کشور حضور دارند و ستاد توسعه فناوری هوش مصنوعی در معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در همین راستا فعالیت می‌کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، راه‌اندازی زیرساخت توسعه فناوری در حوزه هوش مصنوعی در ماه‌های آینده را از دیگر برنامه‌های کشور برای توسعه این فناوری نام برد و افزود: این مراکز به امکانات مناسبی برای محققان برای توسعه فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی مجهز شده‌ و می‌شوند.

وی تاکید کرد: قطعا حرکت و توسعه هوش مصنوعی از نظر علوم و فناوری از برنامه‌های جدی معاونت علمی به شمار می‌رود.

توسعه هاب هوش مصنوعی

معاون علمی رییس‌جمهوری هاب‌های فناوری این معاونت را در حوزه‌های مختلف فناوری از جمله هوش مصنوعی دانست و اظهار کرد: هاب‌ها همچنین به حوزه‌های علوم شناختی، مواد، میکروالکترونیک و غیره مربوط می‌شوند.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم بهترین روش توسعه، ایجاد محتوای ملی است که همه بازیگران اکوسیستم نوآوری در آن تعریف شده باشند؛ از این رو همه برنامه‌ریزی‌های ما در بعد ملی است.

دهقانی فیروزآبادی این هاب‌ها را فراتر از آزمایشگاه‌های ملی دانست که در آن با ایجاد زیر ساخت‌ها و فضای کاری، شرایط برای تحقیق محققان در حوزه‌های فناوری‌های راهبردی فراهم می‌شود.

تعامل با کشورهای همسایه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در رابطه با تعامل با کشور چین، گفت: چین به عنوان کشور دوست و همکار ایران است که پیمان همکاری‌های محکمی با این کشور منعقد شده است. از این رو چین یکی از کشورهای مهم همکاری است و چندین شرکت از این کشور نیز در نمایشگاه الکامپ حضور دارند.

دهقانی با اشاره به اتفاقات اخیر در توسعه روابط با جهان عرب، گفت: این اقدامات برای ما ارزشمند است، چون معتقدیم که میان ما و جهان عرب اشتراکات بزرگی وجود دارد و آن اشتراکات دینی و فرهنگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار