امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر حادثه‌دیده در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل از امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر از افراد آسیب‌دیده در این استان خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر حادثه‌دیده در استان اردبیل

حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر اردبیل در حوادث و سیل اخیر این استان در ۳ ماهه اول سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در اکثر شهرستان های اردبیل به دلیل شرایط جوی درگیر سیل بودیم، به طوری که این جمعیت تمام تلاش خود را در مناطق سیل زده به کار برده تا بتواند بخشی از آلام مردم آسیب دیده این مناطق را تسکین دهد.

وی افزود: در این حوادث جمعیت هلال احمر استان اردبیل با ۲۱۳ تیم عملیاتی متشکل از ۸۱۹ نفر/ روز نجاتگر حضور داشتند و نجاتگران با استفاده از ۱۱۵ دستگاه خودروی امدادی به مردم و آسیب دیدگان امدادرسانی کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق مختلف سیل زده این استان، امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل در تمامی ابعاد حضور موثری داشته اند، گفت: در این مدت نجاتگران با استفاده از ۸۴ موتور پمپ لجن کش ۱۴۲ باب منازل مسکونی سیل زدگان را تخلیه کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در حوادث سیل ضمن امدادرسانی به ۵۷۱۵۱ نفر حادثه دیده و اسکان اضطراری ۶۰۱ نفر، از ۹ نفر مصدوم حادثه چهار نفر توسط جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی انتقال داده شده و ۳ نفر دیگر هم به صورت سرپایی درمان شده اند.

قویدل همچنین با بیان اینکه ۷ نفر فوتی مفقود شده در حوادث سیل نیز با تلاش شبانه روزی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان پیدا شدند، اضافه کرد: در این ایام ۴۰ نفر دانش آموز نیز در محور گرمی- بیله سوار از سیلاب رها شدند.

وی همچنین ادامه داد: ۲۷۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۰۵ دستگاه چادر امدادی، ۳۱۶ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۳۰۵۴۲ بطری آب معدنی (۲۲۷ هزار و ۳۳۴ بطری اهدایی جمعیت هلال احمر استان اردبیل و ۱۰۳ هزار و ۲۰۸ بطری اهدایی خیرین)، ۹۶ بسته بیسکویت، ۳۱۱ تخته موکت، ۸۵۸ تخته پتو، ۱۷۲ قوطی کنسروجات، ۱۴۹ گالن آب ۲۰ لیتری، ۴۸۴۰ قرص نان، ۱۰۸ عدد کلمن، ۱۰۲ شعله والور، ۱۱۱ شعله فانوس، ۱۹ عدد سطل پلاستیکی، ۱۲۰ ست ظروف ست،۶ جفت کفش بچگانه،۱۷ عدد آفتابه، ۱۰ جفت چکمه، ۱۰۰ عدد قاشق و چنگال، ۵۰۰ عدد لیوان یکبار مصرف، ۴۶ قوطی پودر لباسشویی اقلام توزیعی جمعیت هلال احمر استان اردبیل طی سه ماه اخیر در بین حادثه دیدگان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از هموطنان خواست، در صورت وقوع حوادث می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار