رئیس اتاق اصناف کاشمر:

۸۰ درصد از کسبه شهر کاشمر مستأجر هستند

کاشمر(پانا) - رئیس اتاق اصناف شهرستان کاشمر گفت هم‌اکنون ۸۰ درصد از کسبه شهر کاشمر مستأجر هستند که با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و افزایش سرسام‌آور اجاره های واحدهای صنفی بر مشکلات آنها افزوده است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ درصد از کسبه شهر کاشمر مستأجر هستند

رضا کاشمری در میان خبرنگاران اظهار کرد: ارگان هایی که دارای زمین و املاک هستند به نام حفاظت از حقوق مردم اجاره های بالایی برای املاک خود تعیین می کنند که این گران فروشی باعث شده، مالکین دیگر نیز از این روش پیروی کنند و این امر تأثیر مستقیم بر افزایش اجاره بهای گران دارد.

کاشمری با اشاره به اینکه متأسفانه مردم فکر می کنند کسبه گران فروشی می کنند ولی بیش از ۹۰ درصد از کسبه اجناس خود را می خرند در صورتی که فقط ۲۰ درصد حق خود از فروش را دریافت می کنند، تصریح کرد: هر روز شاهد کوچک شدن مغازه ها و خالی شدن قفسه ها هستیم که دیگر کسبه توانایی جایگزین کردن اجناس خود را ندارند و حتی در یک صنف کاری ۲۰ واحد طی یک سال گذشته کسبه خود را تعطیل کرده اند.

وی با بیان اینکه اشتغال تعدادی از کسبه که در شهر فعالیت دارند، با یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی و همه امکاناتش برابری می کند، گفت: با وجود اینکه یک کسبه در داخل شهر با کمترین امکانات فعالیت می کند باید به بازرسین چندین ارگان هر روز جوابگو باشد ولی کسی که در شهرک صنعتی فعالیت دارد، هیچ گونه نظارتی بر عملکرد و قیمت تمام شده محصولش صورت نمی گیرد.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه مظلوم تر از کسبه در جامعه نداریم، افزود: غول‌های تولیدی که برای خود هر قیمتی را اعلام می کنند و کسی آنها را کنترل نمی کند، ولی در داخل شهر باید کسبه جوابگوی این گرانی ها باشند.

رئیس اتاق اصناف کاشمر با بیان اینکه در تلاشیم بتوانیم قیمت اجاره بهای کسبه و حتی منازل را با حمایت مسئولین ذی ربط به صورت منطقه ای تعیین و مناسب سازی کنیم، عنوان کرد: جرایم ۱۰ برابری تعزیرات برای کسبه در برابر ۲۰ درصد سود حاصل از فروش محصول، هم خوانی ندارد و با توجه به اینکه قیمت اجناس هر در حال تغییر است، مشکلات فراوانی برای کسبه ایجاد کرده است.

خبرنگار دانش آموز: علیرضا عربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار