تقدیر از چهره‌های ماندگار اصناف؛ روسای ادوار یکم تا هفتم اتاق اصناف ایران

تهران (پانا) - آیین بزرگداشت روز ملی اصناف امروز یکم تیرماه ۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از چهره‌های ماندگار اصناف؛ روسای ادوار یکم تا هفتم اتاق اصناف ایران

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، امروز یکم تیرماه ۱۴۰۲، هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق اصناف ایران برای بار دوم گرد هم آمدند و در کنار رئیس و هیات رئیسه جدید اتاق اصناف ایران، محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، غلامعلی مهدوی دبیر هیات عالی نظارت و سردار نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا به تماشای جلال و جبروت اصناف نشستند.

از کارآفرینان نمونه، خانواده ایثارگران و شهدای اصناف، جانباز مدافع حرم تا اتحاد و هم دلی روسای ادوار اتاق اصناف ایران ، همه و همه، نمایش شکوه قدرت و فداکاری اصناف بود که در محل هتل بزرگ فردوسی تهران جلوه گر شد. تقدیر از روسای ادوار اتاق اصناف ایران که با عنوان چهره های ماندگار انجام و «نشان عالی اصناف» برای نخستین بار به ایشان تقدیم شد، به نوعی احساسات حضار را بر انگیخت. همه قیام کردند و دقایقی طولانی در مقابل این اتحاد و همدلی ایستادند و قدرشناسانه بر سال‌ها تلاش صادقانه این منتخبان و معتمدان جامعه صنفی دست زدند.

برخی اشک شوق ریختند و برخی عکس یادگاری گرفتند. چراکه انتقال تجربه از روسای ادوار به هیات رئیسه دوره هشتم و از پیشکسوتان اصناف به هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران که بعضا چهره های جدیدی هستند، یک مطالبه جمعی است که گویا قرار است محقق شود.

به گفته حسین طاهرمحمدی، رئیس اتاق اصناف ایران تلاش خواهد شد تا شورای اصناف کشور یا مجمع پیشکستوتان اصناف کشور شکل گیرد تا با استفاده از تجربیات پیشکسوتان افق پیش روی اصناف روشن بوده و تصمیم‌سازی ها در جهت منافع جامعه صنفی و دقیق‌تر باشد. از این رو، تقدیر از روسای ادوار اتاق اصناف ایران که برای نخستین بار انجام شد، آغازی بر اتحاد پیشکسوتان اصناف و چهره های جدید تشکل های صنفی است.

همراه با علی فاضلی

در این آیین، علی فاضلی، اولین رئیس اتاق اصناف ایران، رئیس دوره ششم هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران، نماینده وزیر در دوره پنجم هیأت رئیسه و پیشکسوت صنف آلمینیوم ضمن تشکر از هیات رئیسه اتاق اصناف ایران به موجب این تقدیر گفت: امروز چهره‌های جدیدی در هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران می‌بینم. می‌دانیم که چالش های اصناف بسیار زیاد است و ما از دولت گله‌مند هستیم. شما همکاران من، یقین بدانید دست‌‌هایی در کار است که صاحبان حرف را به نوعی از عرصه اقتصاد برانند. لذا باید اتحادمان حفظ شود تا جایگاهمان محفوظ بماند. آن کسی که بر اساس قانون بر کرسی هیات رئیسه نشست باید مورد حمایت ما باشد. لذا اتحاد را حفظ کنید تا انقلاب و نظام حفظ شود.
همراه با محمد آزاد
محمد آزاد، رئیس دوره دوم اتاق اصناف ایران و پیشکسوت صنف آهن و فولاد نیز گفت: این افتخار را داشتم که یک دوره ریاست اتاق اصناف ایران را داشته باشم. در حالی که آن زمان به جز یک اسم، چیزی از اتاق اصناف ایران وجود نداشت. لذا آن زمان اتاق اصناف ایران را شکل دادیم و چارت سازمانی آن را نوشتیم. بنابراین، این تشکیلاتی که امروز وجود دارد از زمان دوره دوم پایه‌گذاری شده است. یکی از مسائل بسیار مهمی که آن زمان ما برای اصناف در نظر گرفتیم، ایجاد دانشکده‌های مختلف برای اصناف بود تا بتوانند به تحصیلات عالیه خود ادامه دهند. هدف این بود که همکاران ما با آموزش‌ها در مسائل اقتصادی، حقوقی، تولید و … بتوانند با معلومات بالا فعالیت کنند و تنها به تجربه تکیه نکنیم. این کار شروع شده بود اما مطلع نیستم که وضعیت این دانشگاه‌ها به کجا رسیده است. اما هیات رئیسه جدید لازم است این موضوع را پیگیری کنند چراکه اصناف حتما باید دانشکده‌های بزرگی داشته باشند.

همراه با قاسم نوده‌فراهانی

قاسم نوده‌فراهانی، رئیس دوره سوم، چهارم و پنجم اتاق اصناف ایران، نائب رئیس دوره اول اتاق اصناف ایران، عضو هیأت رئیسه اتاق در دوره دوم، نماینده وزیر در دوره هفتم اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق در دوره هفتم اتاق اصناف ایران و پیشکسوت صنف تجهیزات پزشکی نیز بیان کرد: روز ملی اصناف را به حاضران در این جمع و آن‌هایی که اکنون در واحدهای صنفی خود حضور دارند، تبریک عرض می‌کنم.
وی افزود: آموزش و مهارت آموزی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در این زمینه فعالیت کنیم. این آموزش به ویژه در ۶۰۰ هزار واحد تولیدی اصناف بسیار اهمیت دارد و سطح کیفیت کالا را بالا می‌برد. این تولیدی های کوچک هستند که قطعات کارخانه های بزرگ تا مواد غذایی را تولید می کنند. لذا مهارت آموزی باید سرلوحه کار همه ما در سراسر کشور باشد.

همراه با سعید ممبینی

سعید ممبینی، رئیس دوره هفتم اتاق اصناف ایران، نائب رئیس دوره دوم، سوم و چهارم اتاق اصناف ایران، عضو هیأت رئیسه اتاق در دوره ششم و پیشکسوت صنف خدمات غذایی و اردوگاهی بیان کرد: روز ملی اصناف را خدمت همه عزیزان حاضر جلسه به سهم خودم تبریک عرض می‌کنم. از این اقدام خوب هیات رئیسه که روسای ادوار را مورد تقدیر قرار دادند، سپاسگزارم و امیدوارم در فرصت های دیگر از همه پیشکسوتان به نوعی تقدیر به عمل آید.
وی افزود: وضعیت تشکل های صنفی در حال تغییر و تحولاتی در خصوص ماده ۲۲ است. این تغییرات بسیار کوتاه مدت است . این نکته را قابل ذکر می دانم که در این شرایط حضور در تشکل ها را قدر بدانیم و این که جایگاه رئیس و نائب رئیس و … را فراموش کنیم. این شرایط مثل دو امدادی است.
ممبینی اظهار کرد: هر کسی بعد از دوره کوتاهی باید مسئولیت را به دیگری واگذار کند. بنابراین سعی کنیم. سیستم محور و برنامه محور باشیم. ما در دوره قبل چند محور را مد نظر داشتیم که خوشبختانه در صحبت های آقای طاهرمحمدی شنیده می شود و بنا است این محورها تا حصول نتیجه ادامه پیدا کند. تقویت حوزه آموزش و پژوهش از جمله این محورها است. لازم است نتایج تحقیقات به جامعه ارائه شود.
ممبینی خاطرنشان کرد: ما در حوزه فناوری اقدامات خوبی را انجام دادیم که البته در دوره های قبل شروع شده بود. این ها خوب رشد کرد و اگر به آن توجه کافی از طرف دستگاه های دولتی می شد شاید امروز ما گلایه ای از سامانه های صدور مجوز و سایر حوزه ها نداشتیم. توجه به وضعیت معیشت وضعیت کارکنان اصناف به ویژه بازرسان صنفی نیز از دیگر اولویت ها می تواند باشد. این ها تجربه ای بود که به شما انتقال دادیم و در پایان از همه شما به ویژه هیات رئیسه محترم تشکر می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار