مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

فعالیت ۵۵۳ پایگاه تابستانی در استان بوشهر جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان/ فیلم

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت فعالیت‌های تابستانی ۱۴۰۲ در استان بوشهر با شعار تربیت بدون توقف، رشد و تعالی دانش‌آموزان در پرتو همیاری نهادهای تربیتی در ۵۵۳ پایگاه تابستانی در ۱۸ شهرستان و منطقه استان برگزارمی‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۵۵۳ پایگاه تابستانی در استان بوشهر جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان/ فیلم

علی موحدی در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی در محل کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی شهر بوشهر اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر دو شهید نظام تعلیم و تربیت و از موسسین شجره طیبه نهاد مقدس امور تربیتی بوده اند.

وی گفت: بنا به فرموده شهید باهنر "مدرسه تعطیل می شود ولی تربیت تعطیل نمی شود." بر همین اساس هرسال بعد از تعطیلی مدارس، آغاز فعالیت های تابستانی و فعالیت‌های تربیتی دانش آموزان است.

موحدی تاکید کرد: امسال فعالیت‌های تابستانی متفاوت تر از سال های گذشته و با مشارکت همه نهادهای تربیتی اجرا می شود تا دانش آموزان با شور و شوق بیشتری در این برنامه ها حضور یابند. اولیا هم می توانند با ارائه نطرات و پیشنهادات کمک کنند تا فعالیت هایی که باعث رضایتمندی و حضور بیشتر دانش آموزان با شور و شوق بیشتر در برنامه ها شود، اجرایی شوند.

موحدی یادآور شد: اولیا باید توجه داشته باشند که فرزندان را به مراکزی بفرستند که اندوخته جدیدی بدست آورند.

محمود حق دوست، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بوشهر نیز در این آیین عنوان کرد: دغدغه مهم و هدف اصلی آموزش و پرورش در فعالیت‌های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و عملیاتی کردن ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

حق دوست گفت: شعار امسال آموزش و پرورش برای فعالیت‌های تابستانی "تربیت بدون توقف" و "رشد و تعالی دانش آموزان در پرتو همیاری نهادهای تربیتی " است. باور ما بر این است بدون همراهی نهادهای تربیتی نمی توان برنامه های تربیتی و فرهنگی را بخصوص در ایام تابستان عملیاتی کرد.

وی تاکید کرد: انتظار این است که همه نهادهای تربیتی تمام نیرو، امکانات، توانمندی و فضاهای علمی، فرهنگی، تربیتی و ورزشی که دارند را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا رویداد و اتفاق مهمی در بحث فعالیت های تابستانی برای دانش آموزان رقم بخورد.

حق دوست تصریح کرد: نقشه راهبردی فعالیت های تابستانی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است. همانطور که خداوند فرموده "فاذا فرغت فانصب " اولیا و مربیان طوری برنامه ریزی کنند تا اوقات فراغت دانش آموزان با برنامه مدون به آموختن مهارت های مختلفی که به توان علمی و عملی آن ها اضافه کند منجر شود.

وی بیان کرد: ارتقاء بعد اعتقادی، دینی، مذهبی و اجتماعی، فرهنگی و هنری دانش آموزان، تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان از اهداف و برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش در فعالیت‌های تابستانی است.

حق دوست گفت: در این فعالیت ها ۲۷ کانون فرهنگی تربیتی، ۲۲ دارالقرآن، ۱۹ مرکز مشاوره، ۱۸ پژوهش سرای دانش‌آموزی، ۱۸ سالن و مجتمع ورزشی، ۷ اردوگاه فرهنگی تربیتی، ۴۹ کانون مدرسه، ۲۵ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همچنین پایگاه های دانش آموزی مدارس منتخب، پایگاه های دانش آموزی تشکل های دانش آموزی، کانون های فرهنگی و هنری مساجد فعالیت می کنند که تاکنون جمع این مراکز که در سامانه نوربنو ثبت شده و پایگاه تشکیل داده اند، حدود ۵۵۳ مرکز است و بالغ بر ۸۸۲۳ نفر دانش آموز در ۱۶۶۵ رشته در ابن پایگاه ها ثبت نام کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار