مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در آیین افتتاحیه کلاس‌های المپیادی دانش آموزان:

دانش‌آموزان ما می‌توانند ایران و جهان را تغییر دهند

ایلام (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تاکید کرد دانش‌آموزان ما می‌توانند ایران و جهان را تغییر دهند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ما می‌توانند ایران و جهان را تغییر دهند

آیین افتتاحیه کلاس‌های ورودی المپیادی دانش‌آموزان با حضور علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام و جمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این آیین ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم و خیرمقدم به دانش آموزان و فرهنگیان، اظهار کرد: دانش آموزان ما توانایی ساختن ایلام، ایران و جهان را دارند، چرا که بااستعداد هستند و می‌توانند فعل خواستن را صرف کنند و این خیلی هم دور از ذهن نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به دانشمندانی همچون شهید داریوش رضایی نژاد، مرحوم عادل آذر برای دانش آموزان، این افراد را نمونه‌هایی ماندگار از استعدادهای بومی استان ایلام توصیف کرد و گفت: موفقیت و رسیدن به مدارج بالای علمی مستلزم این است که فعل خواستن را صرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در ادامه بر لزوم توجه هرچه بیشتر به مدرسه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی در کشور و سرمایه‌گذاری روی آن، افزایش تلاش جمعی همه‌ مردم برای آموزش و پرورش و هم‌افزایی بیشتر دانش آموزان تاکید کرد و گفت: اگر همه برای آموزش و پرورش کار کنند پیشرفت حاصل می شود.

درویشی اضافه کرد: اگر بخواهیم جایگاه استان‌مان را بالاتر از وضعیت فعلی ببریم، باید کتاب و کتاب‌خوانی و تخصیص وقت برای کار‌های علمی در خانواده‌ها را تبدیل به فرهنگ کنیم. درواقع می بایست ذائقه‌ مردم را در این زمینه تغییر داد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دنیای امروز ما دنیای فکر و اندیشه و علم است و کسی در این دنیا برنده است که علم بیشتری دارد و هر کسی علم داشته باشد قدرت هم دارد. هویت فرهنگی و علمی ما، بسیار غنی است و در گذشته‌ تاریخی ما، از نظر علمی کشورهای دیگر از ما پایین تر بودند.

درویشی افزود: دانش آموزان ما نبوغ و استعداد و پتانسیل لازم را دارند و باید اعتماد به نفس مناسب را هم داشته باشند. اولین شرط برای موفقیت برنامه ریزی است. در برنامه ریزی نباید تک بُعدی عمل کنیم، بلکه می بایست همه جوانب در زندگی در نظر گرفته شود؛ تفریح، تغذیه، مراودات اجتماعی، ورزش، درس و ... همه می بایست جزو برنامه‌ریزی‌های دانش آموزان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام دومین شرط موفقیت دانش آموزان را ترسیم آینده دانست و گفت: دانش آموزان باید آینده را به گونه‌ای برای خود تعریف کنند که تکلیفشان روشن شود. از همین الان برای خودشان تعیین کنند که می‌خواهند چه کاره شوند. سومین شرط هم داشتن اعتماد به نفس است. در این زمینه هم باید روی خود کار کرد. به ظرفیت ها و داشته‌ها و استعدادها نگاه کرد تا اعتماد به نفس بالاتر برود. در هر صورت باید تلاش کنید و زحمت بکشید و تا نتیجه‌ لازم به دست آید.

علی درویشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان بیان کرد: برای رفع مشکلات باید برنامه ریزی داشته باشیم تا مشکلات بیشتر نشود. باید به آینده امیدوار بود. قطعاً در زندگی همه مشکلات و سختی هایی وجود دارد، ولی نباید ناامید شد، داشتن امید و تلاش و برنامه ریزی باعث موفقیت خواهد شد.

گفتنی است یکشنبه ۲۸ خرداد ماه ۸۰۰ نفر از دانش آموزان در سراسر استان در آزمون ورودی المپیاد دانش آموزی شرکت کردند که ۲۵۰ نفر دانش آموز دختر و پسر حائز نمره‌ قبولی در این آزمون شدند.

بر اساس این گزارش، دانش آموزان قبول شده در آزمون مذکور، ورودی به پایه‌ نهم مقطع متوسطه اول هستند که در فصل تابستان، در کلاس های المپیاد شرکت کرده و دروس تخصصی را آموزش می بینند.

خبرنگار: خدیجه طیبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار