رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در برنامه تهران۲۰:

مدارس غیردولتی با شهریه دلاری نداریم

مجوز ۸۰۰ آموزشگاه غیردولتی لغو شده و این آمار نشان دهنده نظارت جدی بر مدارس غیردولتی و عزم وزارت آموزش و پرورش در این زمینه است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد مدارس غیردولتی با شهریه دلاری نداریم.

کد مطلب: ۱۳۸۱۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس غیردولتی با شهریه دلاری نداریم

احمد محمود زاده در برنامه تهران ۲۰ درباره شهریه مدارس غیردولتی و نحوه تعیین شهریه این مدارس گفت: سعی ما در سازمان مدارس غیردولتی بر این بود که قالب تعیین شهریه منطقی علمی و با همراهی موسسین معلمین و اولیای دانش آموزان باشد؛ لذا یک فرآیند هفت ماهه را برای تهیه این الگو طی کردیم و به یک الگوی منطقی رسیدیم که در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: افزایش دستمزدها، افزایش اجاره بهای ساختمان‌ها و افزایش تورم را در این تعیین شهریه در نظر گرفتیم. شهریه از ۵ میلیون تا ۴۸ میلیون متغیر است. ۱۵ هزار مدرسه غیردولتی ما زیر 20 میلیون تومان شهریه می‌گیرند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: الگوی تعیین شهریه مدارس غیردولتی به صورت علمی و کارشناسی بوده و نظارت جدی بر آنها صورت گرفته است. پرونده ۱۰۲۴ مدرسه که تخلف داشته اند در ۱۲ ماه گذشته بررسی شده و حتی تا مرحله ابطال مجوزها پیش رفته و مجوز ۸۰۰ آموزشگاه لغو شده است. این آمار نشان دهنده نظارت جدی بر مدارس غیردولتی و عزم جدی وزارت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سامانه آنلاین آموزش و پرورش با وارد کردن کد مدرسه نرخ شهریه تعیین شده برای آنها مشخص است تا مدارس نتوانند شهریه‌ای بالاتر بگیرند.

فقط ۲۰۰ مدرسه غیردولتی شهریه بالای ۴۰ میلیون تومان می‌گیرند

وی ادامه داد: شهریه بالای ۴۰ میلیون فقط در ۱ درصد مدارس یعنی ۲۰۰ مدرسه از مجموع ۱۸ هزار مدرسه اخذ می شود. مدارسی که شهریه مازاد گرفتند باید شهریه دریافتی را به اولیا برگردانند.

محمودزاده گفت: از برخی مدارس غیردولتی در تهران بازدید کردیم که متوجه شدیم۵۰ مدرسه در تهران شهریه مازاد دریافت کردند که با آنها برخورد شد و باید شهریه مازاد را به اولیای دانش آموزان بازگردانند.

مدارس با شهریه دلاری نداریم

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مدارسی که به دلار شهریه دریافت کنند را نداریم و مدارس بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش برای دیپلم‌های بین‌المللی که باید از کشور مقصد صادر می‌شد، مبالغی به صورت دلاری می‌گرفتند که این موضوع هم لغو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار