مدرس و نوازنده موسیقی شهر بن:

موسیقی، نیمکره چپ و راست مغز را به طور هم زمان فعال می‌کند

بن(پانا) - مدرس و نوازنده موسیقی به مناسبت روز جهانی موسیقی گفت موسیقی، نیمکره چپ و راست مغز را به طور همزمان فعال می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
موسیقی، نیمکره چپ و راست مغز را به طور هم زمان فعال می‌کند

همزمان با روز جهانی موسیقی، مهدی احمدی، نوازنده و مدرس موسیقی بنی در گفت و گو با پانا ضمن اشاره به نحوه آشنایی خود با موسیقی، اظهار کرد:«به واسطه پدرم که نوازنده بود من با موسیقی آشنایی داشتم اما از سال 1390 بصورت حرفه ای به یادگیری موسیقی پرداختم، ابتدا با ساز نی آغاز کردم ولی همیشه حس پژوهش و تحقیق را داشتم و همین علاقه مندی ها باعث شد بصورت حرفه ای و اکادمیک وارد این رشته بشوم و با اکثر ساز ها و ژانر های مختلف موسیقی چه در ایران و چه خارج از کشور آشنا بشوم.»

وی ادامه داد:«من از سال1390 موسیقی را در نزد اساتید بزرگواری همچون پدر عزیزم استاد بهرامعلی احمدی، استاد محمود احمدی، استاد خلیلی، استاد ابراهیمی، استاد حمید ماهوری به یادگیری پرداختم. علاقه مندی شخصی بنده به تحقیق و پژوهش در موسیقی محلی نواحی ایران بوده است و در این راستا مقاله هایی هم ارائه دادم.»

مهدی احمدی ضمن بیان تعریف کلی از معنای موسیقی، اذعان کرد:«موسیقی، قالبی از هنر است با عناصر اصلی همچون صداها و ضرب اهنگ ها که به بیان احساسات میپردازد و علم صحیح ترکیب این عناصر سبب انبساط و انقلاب روان می شود.»

مدرس و نوازنده موسیقی در ادامه سخنان خود به تاثیر موسیقی بر انسان پرداخت و گفت:«فعالیت‌های بسیار محدودی وجود دارند که باعث می‌شوند تمام بخش‌های مغز فعال شوند و موسیقی یکی از این فعالیت‌ها به‌شمار می‌رود. شنیدن موسیقی باعث فعال شدن مناطق شنیداری و به کار گرفتن حجم عظیمی از شبکه‌های عصبی در مغز می‌شود. پژوهشگران بر این باورند که گوش دادن به موسیقی می‌تواند باعث فعال شدن مناطق اصلی بروز احساس، تحرک و خلاقیت در مغز شود، می توان موسیقی را خوراک روح دانست.»

همچنین احمدی در ادامه بیان کرد:«فعال‌سازی نیمکره‌ها می‌تواند یادگیری را به بالاترین حد ممکن رسانده و حافظه را تقویت نماید. می‌توان از موسیقی به عنوان یکی از مهمترین و بهترین راه های تقویت حافظه برای درس خواندن یاد کرد. همچنین گوش دادن به موسیقی کلاسیک قبل از درس خواندن هم می‌تواند به ما در افزایش آرامش کمک کند و اشنایی با علوم موسیقی در یادگیری ریاضیات و علم فیزیک موثر است چرا که زیر شاخه ی از این علوم است.»

احمدی مدرس و نوازنده موسیقی در پایان سخنان خود بیان کرد:«توصیه من به همه اقشار مردم به خصوص آن دسته از افرادی که محدودیت های تحلیل نشده نسبت به این هنر، حس خوبی ندارند که یه بازنگری علمی و کامل در خصوص موسیقی داشته باشند و موسیقی خوب را بشناسند، ژانرهای مختلف را برسی کنند.... این هنر الهی همیشه در اختیار کمک به نوع بشر بوده،حتی خواندن قران، مداحی و تعزیه سرای، موسیقی حماسی و روایی، لالایی ها، ریتم های هماهنگی ورزشکاران و نظامیان و.... بخشی از موسیقی است.

خبرنگار دانش آموز پانا:الناز امانی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار