در گفت‌وگو با پانا‌؛

زینب نوروزی: مسابقات جایزه بزرگ مسکو فراتر از انتظار ما بود

رکوردهای فعلی ما در حد طلای بازی‌های آسیایی است/ ژاپن و چین خودشان را از آسیا جدا کردند/ بین خودمان جنگ داریم!

تهران (پانا) - بانوی روئینگ‌سوار ایران معتقد است مسابقات جایزه بزرگ مسکو فراتر از انتظارشان بود و اگر آن رکوردهایی که زدند را تکرار کنند، می‌توانند حتی طلای بازی‌های آسیایی را بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۸۱۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
زینب نوروزی: مسابقات جایزه بزرگ مسکو فراتر از انتظار ما بود

مجتبی سیدی / زینب نوروزی در گفت‌وگو با پانا، با سطح بالا دانستن مسابقات جایزه بزرگ مسکو اظهار داشت: «واقعا از آن‌چه که ما فکرش را می‌کردیم، سطح بازی‌ها فراتر از انتظار بود. بلاروس تیم اصلی‌اش را فرستاده بود. حتی بین پاروزنان، قهرمان جهان هم داشتیم. ۲ نفر از قایق چهارنفره ‌بلاروس کسانی بودند که در قایق سینگل (تک نفره) در المپیک توکیو نقره گرفته بودند. قهرمان‌های جهان هم آمده بودند. خود روسیه با نزدیک ۱۰ تیم شرکت کرده بود. ازبکستان، قزاقستان و صربستان هم بودند. واقعا محک خیلی خوبی بود. در همه ‌ماده‌ها که ارنج داشتیم، شرکت کردیم. ما تایم(زمان)‌هایی ثبت کردیم که اگر آن را کمی تقویت کنیم، مدال طلای بازی‌های آسیایی را می‌توانیم بگیریم.»

وی افزود: «الان مسابقات جهانی سوییس را در پیش داریم که تست‌های آن را پشت سر گذاشتیم. شرکت در این بازی‌ها بستگی به ورودی و تایم‌هایی دارد که باید آن را بزنیم. این بازی‌ها از ۱۳ تیر آغاز می‌شود. قبلا دو مرحله برگزار شده و این کاپ سه جهانی است که به میزبانی سوییس برگزار می‌شود.»

بانوی روئینگ‌سوار ایران تصریح کرد: «خدا را شکر تمرینات خوبی داریم. از لحاظ فردی و تیمی خیلی پیشرفت کردیم. تایم‌های بچه‌ها به همدیگر خیلی نزدیک است. تیم یکدستی داریم و این قدر رقابت هست که بین خودمان جنگ داریم. عملکرد ما طوری است که هر کدام باعث پیشرفت دیگری می‌شود. هرکس باهوش‌تر باشد می‌تواند از فرصت استفاده کند و هم رنکینگش را بالا ببرد و هم رکورد بهتری ثبت کند. اردوی قبلی، نفرات تیم ریزش خود را کرد و الان ۶ نفر در حال تمرین هستیم.»

زینب نوروزی گفت: «شرایط هزینه و بودجه‌ای ‌قدری بالاست که برای مسابقات آسیایی، کمیته ‌ملی المپیک به رشته‌هایی که شانس مدال‌آوری ندارند، انگار گفته کنار بکشند و اعزام نشوند. از لحاظ کیفیت می‌خواهند شانس‌های مدال را اعزام کنند. از طرفی برخی رشته‌ها که شانس مدال ندارند، خودشان کنار رفتند. قایقرانی همیشه رشته ‌پرمدالی بوده است. ممکن است با ۴ نفر اعزام شویم یا ۶ نفر. بحث این است که رکوردها بالا باید باشد. تیم ما یکدست است.»

وی خاطرنشان کرد: «الان شرایط خیلی با گذشته فرق کرده است. روسیه و بلاروس قرار است، ورزشکاران‌شان را در قالب تیم‌های قزاق و ازبک در بازی‌های آسیایی شرکت دهند. مثلاً روسیه یک قایقران تک‌نفره سنگین که در توکیو نقره گرفت را می‌خواهد در قالب تیم ازبکستان بفرستد. رقبای ما مثل ژاپن و چین خودشان را از آسیا جدا کرده‌اند. در کاپ دو جهانی، چین در دوبل و چهارنفره سنگین طلا گرفت. دو نفره سبکش چهارم شد. این‌ها رقبای اصلی ما در کنار کره هستند. کلا تیم‌های شرق آسیا واقعا قدرتمند هستند. شرایط برای گرفتن مدال آسیایی سخت شده اما با توجه به تمرینات و رکوردی که داشتیم، بدون شک شانس زیادی برای رفتن روی سکو و مدال خوش‌رنگ داریم. ۲ ماه زمان داریم و مطمئنا خیلی بهتر خواهیم شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار