مدیرکل فرهنگی هنری و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

کانون‌های فرهنگی، تربیتی مهم‌ترین بستر برای رشد دانش‌آموزان در فضای غیررسمی است

ساری (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت کانون‌های فرهنگی و تربیتی یک بستر مهم برای رشد و تعالی دانش‌آموزان در فضای غیررسمی آموزشی است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی، تربیتی مهم‌ترین بستر برای رشد دانش‌آموزان در فضای غیررسمی است

محمدحسین پورثانی گفت: طبق اصل ۳۰ قانون اساسی، آموزش و پرورش رایگان برای همه دانش آموزان باید توسط حاکمیت و دولت انجام شود؛ یکی از مواردی که در کنار تعلیم و تربیت اهمیت دارد، فضاهای غیر رسمی آموزش و پرورش است.

وی کانون را یکی از مهم‌ترین فضاها برای رشد و تعالی دانش آموزان دانست و ادامه داد: کانون باعث رشد بهتر دانش آموزان به صورت تخصصی و حرفه ای و رشد تمام ساحتی دانش آموز می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزات آموزش وپرورش در خصوص کانون دانش آموزی فجر بابلسر گفت: این کانون با فعالیت و تلاش بسیار در حال تربیت دانش آموز تمام ساحتی است و با تلاش نمایندگان وزارت خانه و مجلس، در تلاشیم سرانه ای برای تمام کانون های کشور ایجاد کرده تا بتوانیم از فعالیت های فرهنگی هنری دانش آموزان بهره ببریم.

محمد حسین پور ثانی در رابطه با سوق ندادن دانش آموزان توانمند به کانون ها، اظهار کرد: این معضل ریشه در نوع ارزش گذاری و ارزش یابی ما در وزارت آموزش و پرورش دارد که تنها به شیوه های کلاس محور و مونولوگ محور بسنده کردیم، در واقع از ظرفیت هایی که در اختیار ماست به خوبی استفاده نکردیم.

وی در پایان گفت: در جلساتی که با همکارانمان در سازمان پژوهش و تألیف کتب درسی برگزار شده، یکی از فعالیت هایی که قرار است انجام دهیم، پیوند درس ملی با فضاهای غیر رسمی آموزش و پرورش است و اگر این پیوند انجام بشود مشکلات نیز حل خواهد شد.

دانش آموز خبرنگار: مریم قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار