قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با بیمه دانا امضا شد

تهران (پانا) - قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان برای سال جاری بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه دانا امضا شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با بیمه دانا امضا شد

صادق ستاری‌فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در جلسه امضای قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان با شرکت بیمه دانا گفت: یکی از اهداف اصلی و ماموریت‌های دستگاه تعلیم و تربیت، کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی است و ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت، رضایتمندی شغلی معلمان و تامین زیرساخت‌های معیشتی مناسب برای جامعه فرهنگیان، سرآغاز ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم با رویکرد ارائه خدمات‌رسانی مناسب به جامعه فرهنگیان بعد از سال‌ها وقفه در ارائه خدمات بیمه‌ای مناسب، سال گذشته قرارداد خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت بیمه دانا منعقد شد، اظهار کرد: ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های صورت‌گرفته نشان‌دهنده وجود یک رضایت عمومی و نسبتا خوب از خدمات ارائه‌شده است.

ستاری‌فرد با بیان اینکه اتفافی که در این ایام افتاد و حاصل کار جمعی و تیمی بود منجر به تغییرات خوبی نسبت به قرارداد سال گذشته شد، خاطرنشان کرد: کلیه خدمات و تعهدات بیمارستانی، سرپایی، جراحی و بستری در قرارداد امسال پیش‌بینی و مقرر شد بدون سقف ارائه شود و تعهدات مربوط به خدمات دندانپزشکی که مهمترین قوت این قرارداد است از 3.500.000 تومان در سال گذشته به 6 میلیون تومان در قرارداد امسال افزایش یافت که همه خدمات دندانپزشکی را شامل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در بخش تعهدات نازایی و زایمان نیز سقف پرداختی حذف شد، افزود: در سال گذشته شاهد سقف پرداختی بودیم اما امسال بر اساس سیاست‌های کلی جمعیت و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شرکت بیمه دانا هزینه‌های زایمان و درمان نازایی را تقبل کرد و سقف تعهدات برداشته شد.

وی گفت: برای درمان بیماران صعب‌العلاج هم سقف تعهدات برداشته شد و اضافه بر آن اتفاق مبارکی که انجام شد، فرانشیز فرد بیمه‌شده هم نسبت به سال گذشته 10 درصد کمتر شد. همچنین سهم پرداختی بیمه‌شده همانند سال گذشته یک‌سوم خواهد بود و طبق توافق با سازمان برنامه و بودجه، مقرر است دوسوم از محل اعتبارات دولتی پرداخته شود.

ستاری‌فرد افزود: بیمه حوادث دانش‌آموزی نیز قرار است بدون تغییر نسبت به سال گذشته اجرایی شود و همان رقمی که سال گذشته پرداخت می‌شد، امسال هم برای بیمه حوادث دانش‌آموزی بدون افزایش نرخ نسبت به سال گذشته پرداخت شود.

بیمه دانا، شرکت تخصصی در حوزه درمان است

رضا جعفری، مدیرعامل بیمه دانا نیز با اشاره به حدود نیم قرن تجربه این شرکت بیمه‌ای در کشور گفت: شرکت بیمه دانا معمولا به عنوان بیمه تخصصی حوزه درمان، شناخته می‌شود. 2500 کارمند در سراسر کشور در 80 شعبه استانی و شهرستانی فعال هستند و شرکت بیمه دانا 160 پزشک مستخدم دارد که حاکی از این است که تخصص ویژه‌ای در بخش درمان دارد.

وی افزود: شرکت بیمه دانا با بالغ بر 13 هزار مرجع درمانی اعم از بیمارستان‌ها، پاراکلینیک‌ها و کلینیک‌ها در سراسر کشور دارای قرارداد است که به موجب این قرارداد، تمام مراجع مکلف به ارائه سرویس به بیمه‌شدگان فقط با ارائه کدملی هستند و نیازی به معرفی‌نامه بیمارستانی و شیوه‌های سنتی نیست. ضمن اینکه در قرارداد جدید این تعداد مراجع درمانی به 20 هزار مرجع خواهد رسید.

جعفری با بیان اینکه در سال گذشته با تلاش همگانی در سیستم توانستیم جامعه یک میلیون و 500 هزار نفری فرهنگیان و خانواده‌های‌شان و همچنین بیش از 15 میلیون دانش‌آموز را در بخش بیمه حوادث و پوشش‌های عمر و حوادث کارکنان آموزش و پرورش در سراسر کشور را تحت پوشش قرار داده و حداکثر رضایتمندی را فراهم کنیم، اظهار کرد: برای سال جاری هم در نتیجه ارزیابی‌ها این افتخار یک بار دیگر نصیب شرکت بیمه دانا شد که در خدمت فرهنگیان باشیم.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا با بیان اینکه مقرر شد بخش تعهدات به‌ویژه در بخش دندانپزشکی و عینک که یکی از تقاضاهای فرهنگیان بود، تقویت شود، خاطرنشان کرد: حق بیمه‌ای که به لحاظ فنی اعلام شد بسیار بالاتر از این رقم بود که در قرارداد اعلام شده اما بر اساس دستور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و ملاحظاتی که از بُعد اجتماعی برای فرهنگیان داشتیم، امسال افزایش حق بیمه بسیار نازلی را نسبت به قبل داشتیم؛ با وجود اینکه میزان تعرفه‌ها در بخش خدمات پزشکی بسیار افزایش پیدا کرده اما نسبت به گذشته سعی کردیم حق بیمه خیلی افزایش پیدا نکند و در مقابل، تعهدات را خیلی افزایش دادیم.

وی گفت: میزان فرانشیزها را خیلی تعدیل کردیم و به حداقل رساندیم. به عنوان مثال بخش جراحی‌های عمومی و جراحی‌های خاص تا 5 درصد تعدیل پیدا کرد در حالی که فرانشیز در قراردادهای عمومی 30 درصد است و این میزان در سال گذشته 15 درصد بود ضمن اینکه در سایر بخش‌ها هم این تعدیلات صورت گرفت.

جعفری اظهار کرد: میزان تعهدات در بخش عینک را تا 15 میلیون تومان ارتقا دادیم و در بخش دندانپزشکی نیز تعهدات از 3.5 میلیون تومان تا 6 میلیون تومان ارتقا یافت و تمامی بخش‌های دیگر به صورت طلایی و بدون سقف شد.

مدیرعامل شرکت بیمه دانا با بیان اینکه نرخی که داده شده، بدون حاشیه سود برای صنعت بیمه است و ما نیز با افتخار قبول کردیم، خاطرنشان کرد: رقم حق بیمه امسال 395 هزار تومان است. شرکت‌های بیمه طبق مصوبه شورای عالی بیمه در تمام قراردادهای بالای 20 هزار نفر، مجاز نیستند خودشان نرخ را اعلام کنند.

وی ادامه داد: در حوادث تحصیلی دانش‌آموزان هم توافق کردیم که هیچگونه افزایشی نسبت به سال گذشته نداشته باشیم و همان حق بیمه سال گذشته با همان تعهدات سال گذشته که جوابگو بودیم و مشکل خاصی هم نداشتیم، بتوانیم قرارداد حوادث تحصیلی را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار