مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

مدیران مدارس حق تغییر کاربری نمازخانه ها را ندارند

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت نمازخانه مدارس محل تربیت اسلامی، تقویت مهارت‌های اجتماعی و اعتقادی دانش‌آموزان و فضایی برای ایجاد نشاط معنوی آنهاست، از این رو مدیران مدارس حق تغییر کاربری این اماکن را ندارند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس حق تغییر کاربری نمازخانه ها را ندارند

سید علیرضا موسوی نژاد، در سومین نشست شورای قرآن، عترت و نماز این اداره کل که به منظور تشریح فعالیت ها و برنامه های دهه ولایت و امامت برگزار شد، اظهار کرد: رونق هر چه بیشتر نمازخانه های مدارس، امری الزامی برای اسلامی شدن جامعه است.

وی، از تصویب نهضت زیباسازی نمازخانه های مدارس در شورای پروژه استان خبر داد و عنوان کرد: با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی،۳۲هزار مترمربع فضای نمازخانه های مدارس استان مرمت، رنگ آمیزی و مفروش به فرش های محرابی می شوند که تحقق این مهم مستلزم ۲۰میلیارد تومان می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از قرآن، عترت و نماز به عنوان سه منشور نورانی نظام تعلیم و تربیت یاد کرد وضمن تأکید بر اهمیت برگزاری جلسات شورای قرآن، عترت و نماز، اعلام کرد: مهم ترین رسالت خادمین نظام تعلیم و تربیت در دهه امامت و ولایت،تبیین موضوع غدیر، مسئله ولایت و تبلیغ فضایل حضرت امیر المؤمنین، علی«علیه السلام» است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، تنوع بخشی به فعالیت ها،افزایش نشاط و شادابی،عمق بخشی به معرفت دینی دانش آموزان و توجه به پیام اصلی غدیر که همان موضوع ولایت است، رادر اجرای برنامه های این دهه ضروری دانست و اذعان کرد: در دهه امامت و ولایت بیش از ۲۰ برنامه محوری در آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار می شود.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن غدیر و تکریم سادات، برگزاری پویش نبی (ص)، عاشق علی (ع)، برگزاری دوره آموزشی نهج البلاغه ویژه فرهنگیان استان، برگزاری مسابقات ورزشی، تولیدمحتوا پیرامون غدیر در بستر شاد، برپایی جشن های غدیر در پایگاه های اوقات فراغت و مراکز دارالقرآن با مشارکت تشکل ها و هیئت های مذهبی دانش آموزی و آغاز برنامه اذان عشق، در مرکز شهرستان ها و مناطق استان، از مهمترین این برنامه ها به شمارمی روند.

به گفته موسوی نژاد در حال حاضر ۱۶۰ طرح آموزشی، پرورشی و تربیتی در شهرستان ها و مناطق بهارستان علم و ادب در دست اجرا و احداث است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار