یکی از الطاف الهی که خداوند برشیعیان منت نهاد، تبعیت از پیامبر(ص) و اهل بیت بود

قرچک(پانا)-امام جمعه شهرستان‌ قرچک در مراسم عزاداری امام‌ جواد(ع) که در حسینیه شهدای مدافع حرم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های جوادالائمه، محبت، اعتقاد، ارادت، تبعیت از پیامبر(ص) و اهل بیت او را یکی از الطاف الهی دانست که خداوند برشیعیان منت گذاشته است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
یکی از الطاف الهی که خداوند برشیعیان منت نهاد، تبعیت از پیامبر(ص) و اهل بیت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله‌اسماعیلی امام‌جمعه شهرستان‌قرچک در مراسم عزاداری شهادت امام‌جواد(ع) اظهار کرد: یکی از الطاف الهی که خداوند بر ما منت گذاشته است، عشق، محبت، اعتقاد، ارادت و تبعیت از حضرت‌ محمدمصطفی(ص) و اهل بیت او بود؛ همچنین امیرالمومنین(ع) با اشاره بر فرازی از خطبه صدم فرموده‌اند که این عشق، محبت، اعتقاد و پیوند، یک اتمام حجت از طرف خداوند بر ما است که تکریم این نعمت در غدیر است.

وی با بیان اینکه یکی از برکات زندگی ما قدردانی از کسانی است که در سعادت ما نقش داشته‌اند، بیان کرد: عشق،محبت، ارادت و اعتقاد ما در زندگی و سرنوشت ما بسیار ارزشمند است. اگر با ملت‌ها، جهان، افکار و عقاید آشنا بشویم، قدردان اعتقادات و نعمت‌های خود خواهیم شد؛ زیرا یکی از برکات زندگی ما قدردانی از کسانی است که در سعادت ما نقش داشته‌اند.

امام جمعه شهرستان قرچک ماه‌ ذی‌الحجه را یکی از ماه‌های پربرکت و نورانی دانست و گفت: شهادت امام‌جواد(ع) نیز در آخرین روز ماه ذی‌قعده است این روز بزرگی برای ما است، همچنین ماه ذی‌الحجه یکی از ماه‌های پر برکت و نورانی است که بسیار با ارزش است.

وی درخصوص امامت جوادالائمه، تشریح کرد: امام جواد(ع) در دهم رجب سال ۱۹۵ به دنیا آمدند،در سال ۲۲۰ نیز در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند، به مدت ۱۷ سال در دروان خلیفه ستمگر مأمون امامت کردند و در همان سنین در مقابل مأمون ایستادگی کردند.در آن زمان جنبش‌هایی در کوفه،عراق،علویان،سادات‌حسینی،بلاد حجاز و.. رخ داد که این جنبش‌ها باعث شدند قدرت شیعیان تقویت بشود،زمانی‌ که مامون متوجه رشد و قوی‌شدن جایگاه ائمه شد، تصمیم به ضعیف کردن امامت امامی کرد که در سن ۸ سالگی به امامت رسیده بود.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: دین خدا و ما مسلمانان نباید مظلوم واقع بشود، در نقشه‌ای که دشمنان برای ما می‌کشد، قدرت‌های استکبار در تلاش هستند تا دین ما مسلمانان را ضعیف جلوه بدهند.

خبرنگار دانش‌آموز، حنانه قدیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار