دبیر کل جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در قرچک:

القاب و اسامی اهل‌بیت، تجلی اسماالصفات خداوند متعال است

قرچک (پانا) - دبیر کل جدید مجمع جهانی اهل بیت بر ویژگی‌های جوادالائمه، در مراسم سوگواری شهادت امام‌ جواد(ع) که در مسجد پانزده خرداد شهرستان‌قرچک برگزار شد، القاب و اسامی اهل‌بیت را تجلی اسماالصفات خداوند متعال دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۰۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
القاب و اسامی اهل‌بیت، تجلی اسماالصفات خداوند متعال است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا رمضانی دبیر کل جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، در مراسم سوگواری شهادت امام‌جواد(ع) با اشاره برالقاب و اسامی اهل بیت اظهار کرد: القاب و اسامی اهل‌بیت تجلی اسماالصفات خداوند متعال است. اگر امام‌جواد(ع)، جواد نامیده می‌شود مظهر جود و سخاوت کرم و عظمت خداوند متعال در بین ما خلایق است.

وی با بیان یک روایت در خصوص سخاوت‌مندی امام جواد(ع) بر ضعیف‌الایمان بودن انسان‌ها در گذشته، بیان کرد: در زمان امامت امام‌رضا(ع) شبهه ایجاد کردند و گفتند به دلیل اینکه امام‌رضا فرزند پسر ندارد، نمی‌تواند امام ما باشد که خداوند در سن ۴۷ سالگی، امام‌جواد را به ایشان دادند و امام‌جواد در سن ۸ سالگی به امامت رسیدند.

رمضانی با اشاره به اینکه حضرت‌یحیی(ع) دومین پیامبری بودند که خداوند در قرآن او را در کودکی پیغمبر قرار داد، تشریح کرد: خداوند در کودکی حکمت‌آموزی را به ایشان آموخت؛ درآن دوران نیز کودکانی بودند که خداوند به آنها نبوت را عطا کرد. خداوند متعال در عالمی غیر از عالم دنیا،از تمامی مخلوقات اعتراف گرفته است که آیا آنها ولایت جوادالائمه را قبول دارند یا خیر. کسانی که قبول دارند، مقرب شدند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به تمام مسلمانان هشدارهایی داده است. خداوند گفته است، اگر لقمه‌ی حرام بخورید، دوست بد پیدا کنید، چشم خود را کنترل نکنید و به پدر و مادر خود احترام نگذارید، این خطاها را بکنید از مسیر حق جدا خواهید شد، همچنین بدون معارف اهل‌بیت در این دنیا نمی‌شود زندگی سالمی داشت.

خبرنگار‌ دانش‌آموز: حنانه قدیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار