رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌شمالی

طرح تابستانی «هفت سنگ» از ابتدای تابستان در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

بجنورد (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان‌شمالی به اجرای طرح تابستانی هفت‌سنگ برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از ابتدای تابستان در پایگاه‌های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای هدایت رفتاری و شکوفاسازی استعدادهای خدادادی دانش‌آموزان از اهداف غنی‌سازی اوقات فراغت در نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح تابستانی «هفت سنگ» از ابتدای تابستان در خراسان‌شمالی اجرا می‌شود

حسین کنعانی در خصوص اجرای طرح «هفت سنگ» گفت: سازمان دانش آموزی به عنوان یکی از متولیان اوقات فراغت کشور به منظور زمینه‌سازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان دانش آموزان در ابعاد مختلف ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین طرح پایگاه های اوقات فراغت موسوم به «هفت سنگ» (هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط، گردشگری) را برنامه ریزی کرده است.

کنعانی به اهداف این برنامه اشاره کرد و افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تعطیلی مدارس، ارتقاء سطح کیفی آموزش های مهارتی، معرفتی در متربیان، بسط و گسترش تربیت اجتماعی و سیاسی، آشنایی با ابنیه ها و آثار تاریخی و فرهنگی، آشنایی با طبیعت و پاسداشت محیط زیست و استعدادیابی و شناخت ظرفیت های علمی، هنری، مهارتی دانش آموزان از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح هفت سنگ است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان شمالی در رابطه با سیاست های اجرایی طرح هفت سنگ نیز بیان کرد: طرح هفت سنگ در ایام تابستان سیاست هایی را دنبال می کند، که شامل مشارکت خانواده ها در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استفاده بهینه از ظرفیت های مدارس، کانون ها و فضاهای اردویی و تربیتی، بهره گیری از مدرسین و مربیان آموزش دیده سازمان دانش آموزی، توجه خاص به اردوهای دانش آموزی با محوریت آموزش مهارت های تشکیلاتی، اجتماعی ، معرفتی، هنری وتربیتی و آموزش حفظ محیط زیست و کاهش آسیب های اجتماعی و فضای مجازی می شود.

حسین کنعانی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را یکی از برنامه های مهم نظام تعلیم و تربیت خواند و اظهار کرد: برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت، از مهترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است، فضای مدرسه هر چند هم از امکانات پرورش مربیان کارآمد برخوردار باشد، به تنهایی نمی تواند سکوی نیازهای روانی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

وی گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در موضوعات مختلف در قالب کارگاه‌های تشکیلاتی، فعالیت های فضای مجازی و پانا، فعالیت های اردویی و گردشگری برگزار می‌شود.

کنعانی تصریح کرد: پایگاه های اوقات فراغت سازمان دانش آموزی موسوم به هفت سنگ(هیجان، فکر، تلاش، سلامتی، نشاط و گردشگری) با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش‌های مهارتی و معرفتی، تربیت اجتماعی و سیاسی، آشنایی با آثار فرهنگی و محیط زیست توام با ایجاد شادابی و نشاط در مدارس راه ‌اندازی می شود.

کنعانی در پایان افزود: شیوه نامه هفت سنگ به تمامی شهرستان ها ابلاغ شده و هم اکنون همکاران ما در حال برنامه ریزی لازم جهت اجرای هرچه بهتر این طرح در سطح پایگاههای اوقات فراغت هستند.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار