استاندار در مراسم تقدیر از کشاورزان برتر خراسان جنوبی تأکید کرد:

افزایش بهره‌وری آب، سیاست دولت در حوزه کشاورزی

بیرجند (پانا)- استاندار خراسان جنوبی گفت سیاست دولت در حوزه کشاورزی در استان خراسان جنوبی افزایش راندمان آبیاری و بهره‌وری آب است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش  بهره‌وری آب، سیاست دولت در حوزه کشاورزی

جواد قناعت با بیان این مطلب در مراسم تجلیل از قهرمانان تولید بخش کشاورزی استان که با حضور خانواده بزرگ جهاد کشاورزی در فرهنگسرای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷ خرداد سال ۵۸ با دستور امام راحل، جهاد کشاورزی تشکیل شد.

به گفته وی؛ واژه جهاد مقدس است و بار معنوی و علمی و پشتوانه کارشناسی دارد.

استاندار با اشاره به اینکه جهاد یعنی کاری زیربنایی و پرثمر را سریع در مدت زمان کوتاهی انجام دهیم، افزود: در طول بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب، هر جایی ما توفیقات فراوانی در حوزه صنعت، فناوری، نظامی، علمی، کشاورزی و ... داشته‌ایم کار از نوع حرکت جهادی بوده است.

وی تأکید کرد: مدیران جهادی پرتحرک و پرتلاش اما کم‌هزینه، با انگیره و بانشاط هستند و از همه ظرفیت‌ها برای کارهایشان استفاده می کنند.

قناعت با بیان اینکه آمارهای ارائه شده در حوزه کشاورزی نشان‌دهنده فضای جهادی است که بر سازمان جهادکشاورزی استان حاکم است، تصریح کرد: با استقرار دولت سیزدهم، نوع حرکت‌ها جهادی است و شاهد اتفاقات خوبی در طول این دو سال اخیر در سطح کشور از جمله در استان خراسان جنوبی هستیم، البته این به معنای این نیست که در کشور مشکل وجود ندارد بلکه به معنای تشخیص صحیح اولویت‌ها و حرکت به سمت جلو است.

وی با اشاره به مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، گفت: در طول یکسال و نیم اخیر دولت سیزدهم شاهد اتفاقات خوبی هستیم و در دور اول سفر رئیس جمهور به دلیل ضعف خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها بیشترین توجه مصوبات و اعتبارات در حوزه راه و بخش جهاد کشاورزی بوده است.

استاندار، جهاد کشاورزی را از حوزه‌های پیشران اقتصادی استان دانست و افزود: سیاست دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی در استان خراسان جنوبی افزایش راندمان آبیاری و بهره‌وری آب است.
قناعت با تأکید بر اینکه برای مهار تورم باید بیشتر تمرکز ما بر افزایش میزان تولید باشد و برای توفیق در تولید نیز نیاز است که مردم وارد عرصه شوند، گفت: جهاد کشاورزی یکی از مجموعه‌های مهم برای به عرصه آوردن مردم است.

به گفته وی؛ در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار سامانه‌های نوین آبیاری اجرا و همچنین ۳۶۰ رشته قنات به طول ۸۹ کیلومتر احیا و مرمت شده که این نشان می‌دهد مسیر حرکت درست بوده و ریل‌گذاری درستی صورت گرفته است.

قناعت به احداث استخر ذخیره آب، طرح انتقال آب با لوله و تکمیل زنجیره‌های ارزش اشاره کرد و گفت: مهرماه سال ۱۴۰۱ جشنواره ملی زرشک برگزار شد که ضمن معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی، بعد از آن شاهد انعقاد تفاهم‌نامه‌های خوبی در استان بودیم.

وی بیان کرد: در هفته جهاد کشاورزی شاهد افتتاح پروژه‌هایی بودیم که از جمله آن می توان به احداث سردخانه اشاره کرد که یکی از کمبودها و ضعف‌های استان است که مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

استاندار در ادامه از آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال گاز دشتک - زابل - نهبندان در هفته جاری با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران خبر داد و تأکید کرد: با اجرای این پروژه، خراسان جنوبی از شرایط انتهای خط گاز بودن، خارج خواهد شد.

قناعت افزود: این اقدام زیرساختی از تکرار بحران‌ سرمای زمستان سال گذشته جلوگیری می‌کند و علاوه بر خط لوله شمال، از جنوب استان (منطقه سیستان و بلوچستان) نیز تغذیه گاز را خواهیم داشت.

به گفته وی؛ این طرح به طول ۳۰۰ کیلومتر از زابل به سمت نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان اجرا می‌شود.

استاندار از آغاز رسمی عملیات اجرایی پروژه بزرگ راه آهن بیرجند- قائن - یونسی طی یکی دو ماه آینده خبر داد و گفت: تاکنون ۶ پیمانکار این پروژه مشخص و مشغول به کار شده اند و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای کل مسیر ریلی خراسان جنوبی از محل تهاتر نفتی تأمین اعتبار شده است.

قناعت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه با تأمین منابع اعتباری طرح راه‌آهن بیرجند -قاین-یونسی از محل تهاتر نفتی موافقت کردند، مجوز راه آهن نهبندان - بیرجند(کریدور جنوب به شمال) را نیز تأیید نموده اند که اتفاق بسیار بزرگی برای استان خواهد بود و ترانزیت کالا از آسیای میانه به آسیای مرکزی را تسهیل خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم از جام قهرمانان نمونه تولیدات بخش کشاورزی، نشان افتخار قهرمانان تولید بخش کشاورزی و سند اصلاح الگوی کشت خراسان جنوبی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار