رئیس سازمان بسیج اساتید:

چهارشنبه؛ مراسم روز بسیج اساتید با حضور ۳۰هزار نفر برگزار می‌شود

مراسم امسال در ۸۰ نقطه اصلی از کشور با شعار «استاد بسیجی، جهاد تبیین و امیدآفرینی، اعتلای حکمرانی» برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج اساتید گفت مراسم روز بسیج اساتید با حضور ۳۰هزار نفر برگزار می‌شود و در ۸۰ نقطه اصلی از کشور با شعار «استاد بسیجی، جهاد تبیین و امیدآفرینی، اعتلای حکمرانی» برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
چهارشنبه؛ مراسم روز بسیج اساتید با حضور ۳۰هزار نفر برگزار می‌شود

محمدرضا مردانی در این نشست با گرامیداشت یاد شهید دکتر چمران و دیگر شهدای علمی کشور، گفت: ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران با درخواست اساتید و تاکید و تایید مقام معظم رهبری روز ملی اساتید بسیجی نام‌گذاری شد. همه ساله در این روز بسیج اساتید در سراسر کشور یاد و خاطره شهید چمران را به عنوان استاد تراز انقلاب اسلامی گرامی میدارند. در سال جاری هم با درخواست اساتید دانشگاه‌ها تصویب شد که این روز با حضور حماسی ۳۰ هزار استاد بسیجی در دانشگاههای کشور گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: این مراسم در تهران در محل اقامه نماز جمعه دانشگاه برگزار خواهد شد. مقام معظم رهبری تعریف و تکریم بسیار زیبایی از شهید چمران دارند. معظم له شهید چمران را در شاخص‌های اعتقادی، فکری، مدیریتی و علمی، به‌عنوان استاد الگو و استاد تراز انقلاب اسلامی برای اساتید دانشگاه معرفی می‌فرمایند. مقام معظم رهبری از شهید چمران به عنوان یک استاد بسیجی و بی‌توجه به نام و نام یاد می‌کنند. وی را شخصیتی حاضر و دائمی در صحنه، باانصاف و برخوردار از ایمان قوی معرفی می‌کنند. از نگاه رهبر انقلاب شهید چمران توجه کننده به عرصه علم و عمل است.

مردانی افزود: شهید چمران با حضور در عرصه دفاع از مردم مظلوم به همه افتخارات علمی و جایگاه خود پشت کرد و به عرصه نظامی ورود کرد و جنگ‌های نامنظم شهید چمران را راه انداخت. وی جامع لطایف و یک فرمانده شجاع و قهرمان در مقابل دشمن ایستاده بود. وی به نوعی استاد الگو بود، هم عرفان و دیانت و هم در عرصه تجدد و نوآوری پیشتاز بودند. رهبر انقلاب شهید چمران را بهترین الگو برای اساتید دانشگاهی و بسیجی معرفی کردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه سخنان خود افزود: مراسم امسال غیر از تهران به طور همزمان در ۸۰ نقطه کشور با شعار «استاد بسیجی، جهاد تبیین ‌‌‌وامیدآفرینی، اعتلای حکمرانی» برگزار خواهد شد.

وی گفت: در مراسم تهران مقامات کشوری و لشکری نیز حضور دارند و به صورت تصویری با تمام محل‌های برگزاری مراسم در سراسر کشور ارتباط برقرار خواهد شد. این برنامه یک برنامه نمادین است که نشان‌دهنده حضور اساتید بسیجی و فعالیت و نقش‌آفرینی آنها در عرصه‌های عمومی و نیز تخصصی برای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور است.

مردانی گفت: مراسم تهران از ساعت ۹ تا ۱۲ در روز چهارشنبه ۳۱ خرداد با سخنرانی فرمانده کل سپاه، وزیر علوم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و برخی دیگر از مقامات کشور برگزار خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، از استان تهران حدود ۳ هزار نفر در این مراسم شرکت خواهند کرد.

وی گفت: در این مراسم، هر استان از ۳ کانون برتر و در سطح ملی از ۳ کانون اصلی قدردانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار