درختان شهرکرد سمپاشی شدند

شهرکرد (پانا) - رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد از پایان مرحله اول عملیات سمپاشی درختان سطح شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
درختان شهرکرد سمپاشی شدند

رضا هاشمی رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: اولین مرحله عملیات سمپاشی درختان همرمان با بروز و ظهور آفات در شهر طی 17 شب در قالب 2 تیم در ناحیه یک و 2 شهرداری شهرکرد انجام شد.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد افزود: این عملیات هر شب از ساعت 23 تا 4 صبح به کمک دو وانت ویژه کوچه‌ها، یک دستگاه سمند مجهز به چراغ گردان و دو دستگاه بنز صورت گرفت.

وی اضافه کرد: عملیات سمپاشی هر ساله به منظور مبارزه با آفات و بیماری‌ها و دفع کنه و شته از درختان و فضاهای سبز سطح شهر انجام می‌شود که امسال از 6 خردادماه هر شب شاهد این عملیات در سطح شهر بودیم.

هاشمی ادامه داد: سمپاشی با هماهنگی اداره حفظ آفات و نباتات جهادکشاورزی و با مشورت مشاوران متخصص و با استفاده از سموم سازگار با محیط زیست و کم‌ضرر برای شهروندان انجام می‌شود لذا یک هفته زمان می‌برد تا مواد جذب درختان شود و شته و شیره‌های آزار دهنده را از بین ببرد.

وی از شهروندان تقاضا کرد که پس از یک هفته اگر در محل زندگی خود و یا سطح شهر درختی را مشاهده کردند که نیاز به سمپاشی دارد به این سازمان اطلاع دهند تا بعد از بررسی‌های لازم سمپاشی در محل مورد نظر انجام شود.

دانش آموز خبرنگار پانا: شراره حاتمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار