رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی:

برای ترویج حجاب برتر در مدارس و الگو‌سازی آن بهترین الگو معلمان هستند

مشهد(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت برای ترویج حجاب برتر در مدارس و الگو‌سازی آن بهترین الگو می‌توانند معلمان باشند بر همین اساس کارگاه آموزشی آینده‌پژوهی، زیست عفیفانه و جوانی جمعیت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برای ترویج حجاب برتر در مدارس و الگو‌سازی آن بهترین الگو معلمان هستند

جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت :حجاب و عفاف باید در مدارس نهادینه شود و برای ترویج حجاب برتر در مدارس و الگو‌سازی آن بهترین الگو می‌توانند معلمان باشند که ضمن رعایت حجاب کامل به صورت عینی و عملی برای نهادینه کردن حجاب برتر باشند.

وی گفت: معلمان به عنوان بهترین الگوی رفتاری برای دانش‌آموزان هستند و نقش و جایگاه معلم در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به خاطر اینکه بهترین و مؤثرترین ارتباط و تعامل با جوانان از سوی معلم ایجاد می‌شود خاص و بی‌نظیر است.

روحانی گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین بستر فرهنگ‌سازی در جامعه است وباید گسترش فرهنگ حجاب در سطح مدارس صورت بگیردو رعایت پوشش و الگوی مدهای اسلامی و ترویج الگوهای ضروری در پوشش دانش‌آموزان و همه کادر مدرسه ضروری است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه الزهرا (س) و پیام آور کربلا حضرت زینب (س) را الگویی نمونه برای دانش آموزان دانست وگفت تربیت تمام ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین مورد تاکید است که همه مربیان و عوامل اجرایی مدرسه باید به این مهم توجه داشته باشند و نقش خویش را در تربیت دانش آموزان ایفا کنند.

وی افزود: در سند تحول بنیادین رابطین امور بانوان مدارس می توانند حلقه های معرفتی خوبی را در مدارس تشکیل دهند و با ارایه برنامه کوتاه مدت و بلند مدت در هر مدرسه مناسب با شرایط آن مدرسه چالش ها را شناسایی کنند.

در ادامه مدرس و مشاور آینده پژوهی و چشم انداز نویسی و مشاور و مدرس عفاف و حجاب سازمان تبلیغات اسلامی و مشاور امور بانوان شهردار و رییس کمیته گروه های مردمی ستاد جمعیت استان به عنوان مدرسین این کارگاه در خصوص آینده پژوهی، زیست عفیفانه و جوانی جمعیت به ارایه مطالب پرداختند.

در پایان جواد روحانی ضمن تشکر از حمایت ها و همکاری صمیمانه مشاور امور بانوان شهرداری گفت:این استان به عنوان دبیرخانه کشوری جوانی جمعیت با تشکیل کارگروه های مختلف برنامه ریزی خوبی برای مدارس استثنایی انجام داده است و از مدارس فعال و دارنده مقام در حوزه امور بانوان تجلیل کرد و مدرسه فاطمه الزهرا شهرستان چناران و مراکز جامع سنجش، آموزش و توانبخشی سینا شهرستان کاشمر، نشاط شهرستان خوشاب و صفا شهرستان سبزوار به عنوان مقام آورندگان اول ، مدارس خواهانی شهرستان نیشابور، سوم شعبان شماره ۴ مشهد، اندیشه مشهد و باران شهرستان سبزوار مقام آورندگان دوم و مدارس ربابه شهرستان سبزوار و میلاد شهرستان نیشابور نیز به عنوان مقام آورندگان سوم در حوزه امور بانوان شناخته شدند.

همچنین از همکاران فعال در حوزه امور بانوان، دبیرخانه زیست عفیفانه و دبیرخانه کشوری عفاف و حجاب و همچنین از ۱۶ نفر از رابطین بانوانی که به تازگی ازدواج نموده بودند و یا صاحب سه فرزند و بیشتر بودند در این مراسم حضور داشتند نیز تجلیل بعمل آمد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار