امام جمعه رودهن:

روحیه و راه و روش جهادی نیاز جامعه ما در همه ارگان‌ها است

رودهن(پانا) - امام‌ جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، جهاد سازندگی را الگویی نوین و بی‌بدلیل از مدیریت جهادی و انقلابی و به روز، برشمرد و داشتن روحیه و راه و روش جهادی را نیاز جامعه ما در همه ارگان‌ها خواند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
روحیه و راه و روش جهادی نیاز جامعه ما در همه ارگان‌ها است

حجت الاسلام سید محمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: همان گونه که باید به سلامت جسممان اهمیت دهیم و حفظ سلامت را با استفاده از خوراکی های سالم تامین کنیم، باید توجه جدی هم به سلامت روح و اخلاق و معنویت‌مان داشته باشیم و حفظ و تداوم سلامت روحی ما، با اعمال درست و شایسته ما و دوری از گناه است.همانطوری که دین ما به طهارت ظاهر توجه ویژه دارد، به طهارت باطن هم توجه خاص دارد و علاوه بر رعایت مسائل ظاهری، بایستی از گناهان عملی هم پرهیز کرد.مجازات اعمال منحصر به قیامت نیست؛ خیلی از انسانها در همین دنیا، تاوان گناهان شان را می‌دهند.وسوسه های شیطان و کشش هایی که به سمت گناهان وجود دارد، مانع اراده انسان بر ترک گناه نمی‌شود.

امام جمعه رودهن در ادامه مطرح کرد: 27 خرداد 1358، امام عزیز ما برای تثبیت آرمان های انقلاب و عینیت‌بخشی به شعارهای انقلاب، فرمان تشکیل جهادی سازندگی را ابلاغ کرد. فرمان مبارکی که منشا برکات فراوانی برای جامعه ما گردید.این نهاد انسان ساز، در سال 79، جوان مرگ شد و دولت مستقر آن زمان، این نهاد مردمی و تاثیرگذار را منحل کرد و با این انحلال، به فرموده رهبر معظم انقلاب، ضرری به نظام و انقلاب وارد کرد.جهاد سازندگی یک الگوی نوین و ترکیب بی بدیل از مدیریت جهادی و انقلابی و روزآمد بود.

ولی در توضیحات بیشتر تاکید کرد: آنچه مهم تر از اسم جهاد است، راه و روش جهادی و ایثارگرانه داشتن است. نیاز ضروری جامعه ما، برخورداری از این راه و روش است.در میان مردم عزیز ما و خیل جوانان ما، گروه‌های جهادی در عرصه های مختلف شکل گرفته است که در اقصی نقاط کشور خدمت می‌کنند.گروه های جهادی باید از لحاظ کمی و از لحاظ کیفی، تقویت و حمایت شوند.نمونه یک مدیر جهادی و اثرگذار را بخواهیم مثال بزنیم، دانشمند شهید، دکتر مصطفی چمران است که از روحیه ایثار برخوردار بود.ظواهر دنیوی او را فریب نداد و در راه دفاع از ارزش های ملی، جان مبارکش را نثار کرد.روحیه جهادی این شهید والامقام، باید سرلوحه ما باشد.

امام‌جمعه رودهن همچنین عنوان کرد: در روزهایی که گذشت، رئیس جمهور محترم، سفرهای مختلفی به کشور های آمریکای لاتین داشتند. ارتباط ایران با این کشورها، یک ارتباط راهبردی و گره گشا است.از جمله دستاوردهای ارتباط با این کشورها، تقویت جبهه ضداستعماری و ضدآمریکایی است. ایران و کشورهای آمریکای لاتین، از جمله ونزوئلا، در نظم جهانی مستقر، به عنوان دو بازیگر اصلی ضدیت با نظام سلطه و استکبار و آمریکا شناخته می‌شوند که بیشترین تحریم ها از طرف آمریکا، علیه این ها اعمال شده است.از این کشورها به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم ها یاد می‌شود.از جمله دستاوردهای دیگر این ارتباط، تقویت و گسترش همکاری های اقتصادی دو جانبه است.ایران با تقویت ارتباطش با کشورهای آمریکای لاتین، گامی مهم در جهت خنثی سازی تحریم ها برمی‌دارد.

حسینی در بخشی از صحبت‌هایش تصریح کرد: هدف مهم ازدواج، تشکیل خانواده است که مایه کمال و شخصیت زوجین محسوب می‌شود.علی‌رغم تاکید فراوان بر اهمیت ازدواج، اما متاسفانه سن ازدواج در کشور ما بالا رفته است و موانعی بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد.برخی از این موانع، موانع اقتصادی و معیشتی است و عمده این موانع، موانع فرهنگی است.حل موانع معیشتی و اقتصادی به دست مسئولان است که با حل مشکل اشتغال و ایجاد شرایط کسب و کار برای جوانان و کنترل تورم و اعطای تسهیلات مسکن، این موانع را از سر راه جوانان بردارند. در موانع فرهنگی نیز باید والدین جوانان ما اقدام به برداشت آن بکنند از جمله این موانع، چشم و هم چشمی‌های بی مورد است. ازدواج یک جنبه قدسی و معنوی دارد. این سختگیری ها، آن جنبه قدسی را از ازدواج می‌گیرد. مهریه سنگین، یکی از موانع بزرگ فرهنگی بر سر راه ازدواج جوانان است.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: برخی ها تصور غلط شان این است که اگر مهریه را سنگین بگیرند، باعث می‌شود که مانعی برای طلاق بوجود بیاید و یا پشتوانه ای برای دختر درست کنند.در صورتی که آنچه که مانع طلاق است، تربیت دینی، اخلاق کریمانه، مهارت ها و آموزش هایی که است که خانواده ها به فرزندان خود تعلیم داده اند. مهریه سنگین، نه پشتوانه ی دختر است و نه مانع طلاق. از آن طرف، اگر آسان گیری و سهل گیری بشود در بحث مهریه و در بحث تامین جهیزیه، خیلی از جوانان به ازدواج راغب هستند.گاهی آنقدر در تهیه جهیزیه سختگیری می‌شود که اگر یک جوان بخواهد جهیزیه ای تامین کند، یک تا دو سال طول می‌کشد تا بخواهد جهیزیه ای تهیه کند. در صورتی که اکتفا به کالاهای ضروری زندگی برای اینکه جوان را به خانه بخت بفرستیم، کفایت می‌کند. گاهی چشم و هم چشمی ها در برگزاری مراسم عروسی، دست و پای جوان ما را می‌بندد.تجربه نشان داده است که هر جا سهل گیری رخ داده و آسان گیری شده و حمایت کردند از جوانان، آمار ازدواج بالاتر رفته است. آنچه که برای خانواده های عزیز ما مهم است، باید این باشد که با پیوند دو جوان، زمینه آرامش آن ها را فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار