معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

رشدباور، فرهنگ و سنت دانش آموزان متناسب با آداب دینی، توسط مربیان و معلمان صورت خواهد پذیرفت

گلستان (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان عنوان کرد باید همچون فاتحان خرمشهر در خرمشهر پیش رو نقش‌آفرینی کرد و مراقب ایمان بود. غول رسانه‌ای فضای مجازی و جنگ نامتقارن رسانه‌ها، باورها را تغییر می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
رشدباور، فرهنگ و سنت دانش آموزان متناسب با آداب دینی، توسط مربیان و معلمان صورت خواهد پذیرفت

نهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی با حضور سید علی مهاجر، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان و موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان در کانون طه گرگان برگزار شد.

سیدعلی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در نشستی با جمعی از فرهنگیان بیان کرد: سیستم نظام آموزش و پرورش شامل سازمان های متعددی است. مجموع نهادهای این نظام با همکاری و هم افزایی موجب بهبود کیفیت تصمیم گیری ها در حوزه های مختلف می شوند.

وی ادامه داد: فضای کاری نظام آموزش و پرورش باید برگرفته از آموزه های دینی و سند تحول بنیادین باشد و تحت هیچ شرایطی نباید با جریانات فکری حال حاضر دشمنان هم مسیر شود.

سید علی مهاجر، معلمی را شغل انبیا دانست و گفت: چگونه می توان نگاه مادی و قیمتی به چنین مسئولیت بزرگی داشت؟ این سرمایه انسانی در مدارس، باورها، فرهنگ و سنت دانش آموزان را رشد می دهد، بنابراین معلمین و مربیان باید مجموعه ای از آداب و عقاید صحیح و متناسب با باورهای دین اسلام داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار گلستان افزود: ما باید همچون فاتحان خرمشهر در خرمشهر پیش رو نقش آفرینی کنیم و مراقب ایمانمان باشیم. غول رسانه ای فضای مجازی و جنگ نامتقارن رسانه‌ها، باورها را تغییر می دهد و دانش آموزان ما را مهندسی و فیلتر می‌کند. در این دنیای آشفته نباید صلاح و فساد را گم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه که دسترسی به مواد مخدر و مشروبات الکلی و .. بسیار آسان شده است، باید مراقبت از طریق مربیان و معلمان بیشتر شود تا مانع گسترش بیشتر آسیب ها میان دانش آموزان شود. کشورهای دشمن که جنگ رسانه ای را در ایران به راه انداخته اند حساسیت های مخصوصی نسبت به تربیت دانش آموزان و فرزندان خود در حیطه فرهنگ و آداب کشورشان دارند.

وی در پایان صحبت های خود اظهار کرد: ما مکلف رزمندگی هستیم و باید حق ولایت را ادا کنیم و برخلاف شرع عمل نکنیم.

موسی کابلی، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان بیان کرد: اولویت برنامه های ما تربیت دینی و اصلاحی معلمان بوده و است. ما باید مطابق خواسته های دینی عمل کنیم تا دانش آموزان از ما الگوبرداری کنند و به طور جدی در این مسیر قدم بردارند.

کابلی افزود: اکنون با تلاش ها و تدریس های معلمین و مربیان ما دانش آموزان در مسیر جهاد تبیین وارد شده اند و هم مسیر با یکدیگرند. چرا که دشمن تلاش می‌کند تا با فعالیت های فاسد رسانه ای، خط فکری دانش آموزان را از مسیر مثبت به منفی تغییر دهد.

کابلی در خصوص درس تفکر و سبک زندگی گفت: هدف از تدریس این درس، تقویت مهارت های فردی و اجتماعی بر پایه موازین انسانی، دینی، فرهنگی و ملی ماست.

کابلی معاون پرورشی و فرهنگی در جلسه معاونین پرورشی شهرستان ها اظهار کرد:در حوزه ی پرورشی هرچه فعالیت کنیم کم است و قطعا نیاز به تلاش بیشتربرای ارتقای این حوزه وجود دارد.

کابلی در ادامه در خصوص فعالیت های صورت گرفتهدر این بخش بیان کرد:توجه جدی به آسیب اجتماعی دانش آموزان و رفع آن،ارتباط موثر با دانش آموزان وکشف و شکوفایی استعداد های آنها،تشکیل جلسات برای مربیان و معلمان و‌مشاورین،زمینه سازی نقش افرینی در حوزه فرهنگی اشاره کرد.

گفتنی است، جلسه ی شورای استانی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار و در خصوص برنامه های آتی فرهنگی هنری وخواسته ها و انتظارات معاونین از این نهاد در استان گفت و‌گو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار