دریادار ایرانی:

هیچ قدرتی در دنیا قادر به مقابله با جمهوری اسلامی ایران نیست

ناوگروه ۸۶ وحدت مذهبی را در جهان به تصویر کشید

تهران (پانا) - فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه هیچ قدرتی در دنیا قادر به مقابله با جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت ناوگروه ۸۶ وحدت مذهبی را در سراسر جهان به نمایش گذاشت، این ناوگروه هرآنچه تبیین ایمان، آموزش و تربیت بود را در قاب ۳۶۰ به جهانیان ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
هیچ قدرتی در دنیا قادر به مقابله با جمهوری اسلامی ایران نیست

امیر دریادار شهرام ایرانی صبح روز پنجشنبه در آیین دانش آموختگی دانش‌پذیران دوره ۱۹۳ شهید گداعلی رضاپور ثانی در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت با تبریک به حماسه سازان ناوگروه ۸۶ اظهار کرد: انجام این عملیات حاصل تلاش‌ همه مردم کشور و نیروهایی است که در آن نقش داشتند و آنچه رقم خورد به برکت پرچم ولایت و خون شهداست که همواره ناظر عملکرد و رفتار ما هستند.

وی اضافه کرد: امروز یادمان باشد که در مقطعی از تاریخ قرار داریم که باید شکرگزار باشیم که زیر پرچم ولایت؛ مردم، جوانان و خانواده‌های ما با ایمان و امید پرورش می‌یابند و در جغرافیای بی‌نظیری زندگی می‌کنند که به برکت خون شهداء اجازه نمی‌دهند بر پرچم ولایت خدشه‌ای وارد شود.

امیر دریادار ایرانی گفت: فتنه‌گران عالم و جامعه کفر در تلاش بودند که ایمان و امید را در کشور ما کمرنگ سازند اما نیروی‌های مسلح در همان مقطع مشت محکمی بر دهان یاوه گویان کوبیدند که در تاریخ ثبت شد.

وی تصریح کرد: باید به خود ببالیم که جوانان ما در این شرایط در ماموریت اخیر خود به دور دنیا چنین حماسه‌ای را رقم زدند و آنچه تکلیف داشتند یعنی فرهنگ ایرانی - اسلامی خود را به درستی و به بزرگی نشان دادند. این ملت فرزندانی تربیت کرده که ما در این عملیات کوچکترین خطایی از آنها رصد نکردیم.

وی افزود: میانگین همرزمانی که در این عملیات شرکت داشتند زیر ۳۰ سال بود و بسیاری برای نخستین بار در این ماموریت شرکت کردند. جوانانی که وقتی در محیط قرار گرفتند آنچه در ذهن داشتند ایرانی، مسلمان و نماینده مردم کشور بودن بود.

امیر دریادار ایرانی افزود: همرزمان ما در ناوگروه ۸۶ نه‌تنها پیام صلح و دوستی بلکه پیام مردانگی، لیاقت و حق را به همه ملت‌ها ابلاغ و مخابره کردند و نشان دادند که هر چقدر دشمن بخواهد فتنه کند ما هوشیاریم و در جای حق ایستاده ایم. یادمان باشد دشمن هیچگاه دست از دشمنی بر نمی‌دارد و به طور قطع این دشمنی را افزایش خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این آیین گفت: نیروهای مسلح سراسر کشور در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند تا برای این ملت افتخار فراوان کسب کردند.

آیت الله رسول فلاحتی اظهار کرد: ناوگروه ۸۶ در حالی موفق به انجام عملیات ۳۶۰ شد که قدرتهای سلطه جهانی به فرماندهی آمریکا و اسرائیل تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا جمهوری اسلامی ایران را به انزوا بکشانند ولی ما در سایه رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و تلاش مجدانه همه قوای مسلح و نیروی دریایی راهبردی ارتش این نقشه‌ها را نقش بر آب کردیم و امروز نام ایران اسلامی سرافراز در دنیا می‌درخشد.

وی اضافه کرد: سربازان و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز از ویژگی برتر در میان همه ارتش‌های جهان برخوردار است و این مهم به واسطه ایمان به آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب بدست آمده‌است. باور داریم تا زمانی که اعتقاد و ایمان در میان مردم و نیروهای مسلح وجود دارد هرگز هیچ قدرتی در دنیا قابلیت مقابله با ایران را ندارد.

وی تاکید کرد: نیروهای راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که از حامیانی مانند مردم مومن این سرزمین را دارند و همه ملت‌های آزاده حامیان دلاورمردان دریا هستند.

۲۹۴ دانش‌آموخته نیروی دریایی در مقطع تخصص اولیه نشان و درجه گرفتند

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی نیز در این مراسم گفت: امروز در این مرکز ۲۹۴ نفر از دانش‌آموزان دوره شهید گداعلی رضا پور ثانی در رشته های برق، مکانیک، راه و عملیات، مخابرات و دیگر رشته ها در مقطع تخصص اولیه نشان و درجه دریافت کردند.

امیر دریادار دوم منصور لشنی بیان کرد: دانش آموختگان این مرکز به رسالت خویش واقف بوده و با برخورداری از آزادی معنوی، علمی و آشنایی با ارزشهای دفاع مقدس از جمله جهاد فی‌ سبیل‌الله، ولایتمداری، شهادت‌طلبی و روحیه فداکاری و ایثار خود را آماده دفاع از شرف و استقلال ایران اسلامی می‌کنند.

وی تصریح کرد: این مرکز با بهره‌گیری از تجارب علمی و نظامی ارزشمند مربیان و فرماندهان نقش اساسی در تربیت بخش عمده‌ای از کارکنان متخصص نیروی دریایی اجرا می‌کند.

وی گفت: دستاوردهای مقدس و افتخارآمیز ارتش جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر نویدبخش این مهم است که فرماندهی نیروی دریایی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود توانسته است ضمن ارتقاء کیفیت آموزشی و پژوهشی خود در زمینه تربیت نیروی انسانی کارآمد در مسیر تدابیر راهبردی نداجا قدم‌های موثری بردارد.

امیر دریادار دوم لشنی توجه ویژه به مسائل تربیتی، ایجاد زمینه لازم جهت اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، تزریق امید به آینده و تبیین نقش موثر فراگیران به امید ساختن نیروی دریایی در شان و تراز ملت ایران با اهتمام به ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارت محور، تقویت بصیرت و ولایتمداری کارکنان و فراگیران آموزشی، بازنگری در متون آموزشی و تربیتی بر اساس بازخوردگیری و تحلیل آن، تعامل و گفت‌و گوی چند سویه میان مربیان، محتوا سازی آموزش‌ها در قالب پویانمایی به منظور تسهیل در یادگیری در کلیه سطوح، تعامل آموزشی مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی داخل و خارج از نداجا، نوسازی تجهیزات موجود به منظور حذف و ارتقای توانمندی آموزش متناسب با تهدیدات را از جمله اهداف و عملکرد این مرکز عنوان کرد.

دانش پذیران دوره ۱۹۳ مرکز پس از یک‌سال دوره‌های فشرده نظامی، علمی، تربیتی و آموزشی با درجه مهناوی یکم فارغ التحصیل شده و برابر نمراتی که در هر رسته کسب کردند به پایگاه‌ها و مناطق نیروی دریایی ارتش اعزام می‌شوند.

کسب مهارت‌های دریانوردی، زیر سطحی، عملیات‌های آبی خاکی، آشنایی با زبان‌های خارجی، مهارت‌های دینی مذهبی و بسیاری از دوره‌های آموزشی کاربردی دیگر بصورت شبانه روزی در طول یک‌سال به فراگیران آموزش داده شد.

این دانش پذیران که از همه اقوام و استان‌های کشور هستند در ۱۶ رسته فارغ التحصیل شده‌اند تعداد زیادی از آنها با دیدن آموزش‌های کوتاه‌مدت عازم سفرهای دریانوردی و ناوگروه به آبهای بین المللی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار