افتخاری دیگر برای جامعه دانش‌آموزی شهرستان ملارد؛

ترجمه کتاب «در پس چوبدستی» توسط دانش‌‌آموز خبرنگار پانا

ملارد (پانا) - کتاب «در پس چوبدستی» اثر تام فلتون برای اولین بار طی مدت ۱۰ روز توسط دانش‌‌آموز خبرنگار پانا نخبه ملاردی به نثری ساده و روان ترجمه و چاپ شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ترجمه کتاب «در پس چوبدستی» توسط دانش‌‌آموز خبرنگار پانا

نرگس مرادی، دانش‌‌آموز خبرنگار پانا کلاس دهم دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم به عنوان اولین نفر، کتاب "در پس چوبدستی" را به نثری ساده ترجمه کرد، این کتاب برای اولین بار در سال 2022 به چاپ رسید و علاقه نرگس مرادی نویسنده و نخبه ملاردی به فیلم های هری پاتر باعث شد که این کتاب را تهیه و به نثری شیوا ترجمه کند تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند.

این نویسنده و نخبه ملاردی در مورد محتوای این کتاب به پانا گفت: «این کتاب زندگی‌نامه خود‌نوشت تام فلتون، از کودکی تا جوانی است که در سال 2022 چاپ شده‌ است. در این کتاب تام فلتون به زیبایی از کودکی تا بزرگسالی زندگی خود را شرح داده و حتی نقد می‌کند و از نحوه تکامل و تعامل خود با خانواده، دوستان و طرفدارانش و حضور در عرصه‌ی سینما می‌گوید. او در ضمن کتاب، از چالش‌ها و شیرینی‌های حضور در مجموعه هری‌پاتر می‌گوید و به زیبایی در رابطه‌ با روحیه بازیگران و ارتباط خود با آنان توضیح می‌دهد و علاوه بر این شخصیت‌های این فیلم را به نقد می‌کشد و توصیف می‌کند.»

مرادی ادامه داد: «تام‌فلتون، نویسنده، هنرمند و بازیگر بریتانیایی است. در این کتاب، خاطرات جذاب زندگی خود، که نقش دراکو مالفوی در فیلم هری‌پاتر را داشته، از شروع حرفه بازیگری تا هری‌پاتر و آشنایی با اما‌ واتسون (هرماینی)، روپرت گرینت (رون) و دنیل رادکلیف (هری) ستاره‌های فیلم هری‌پاتر که از خاطرات و تجربه‌های خود سخن می‌گوید.»

وی در رابطه با عاملی که باعث شد این کتاب را ترجمه کند، تصریح کرد: «چیزی که باعث شد من این کتاب را ترجمه کنم اشتیاق و علاقه وافر نوجوانان و جوانان به فیلم هری‌پاتر و بازیگران این فیلم بود. تصور ما نوجوانان و جوانان از یک بازیگر، شاید این باشد که زندگی فوق‌العاده و بی نقصی دارند. اما وقتی خاطرات آنها را مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم با چالش‌های زیادی در زندگی مواجه شده‌اند. از جمله این بازیگر که تأثیر همنشینان خوب و بد در فرآیند رشد و پیشرفتش و بالعکس تا مرز انحراف و اعتیاد او در زندگی کاملا مشهود است.»

این دانش‌‌آموز خبرنگار پانا که به نویسندگی علاقه بسیاری دارد از هر لحظه زندگی خود برای تلاش و پیشرفت استفاده می‌‌کند و بر این باور است که مهم‌ترین و حساس‌ترین مقطعی که برای دوست‌یابی و تأثیر مثبت یا منفی آن در انسان به وقوع می‌پیوندد، دوران نوجوانی و جوانی است. هر فردی از همنشین خود تأثیر می‌پذیرد. بخش مهمی از سرنوشت آدمی، به دست همنشینان او رقم می‌خورد. چه بسا انسان‌هایی که به برکت وجود دوستان خالص و دلسوز به اوج کمال رسیدند و در مقابل، چه انسان های زیادی که تنها بر اثر همنشینی و دوستی با نااهلان شکست و بی ثمری نصیبشان می‌شود. در این کتاب به زیبایی، نقش دوستان و همنشینان خوب و بد در زندگی این هنرمند به تصویر کشیده شده است که می‌تواند برای خواننده جذاب و آموزنده باشد.

دانش‌‌آموز خبرنگار : فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار