رسیدگی به 500 پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی

تهران (پانا) - از آبان سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری حدود 500 پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رسیدگی به 500 پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ علیرضا تویسرکانی مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران روزانه حداقل 2میلیون سفر از طریق تاکسی انجام می‌شود و در این ترددها طبیعتاً مشکلاتی هم وجود دارد، گفت: از آنجایی‌که راننده تاکسی مستقیم با مسافر در ارتباط است، مشکلات تاکسیرانی به نسبت سایر ناوگان‌ حمل و نقل عمومی بیشتر است.

تویسرکانی به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص تلاش برای پیشگیری از تخلفات در مبدا و جلوگیری از پرونده‌سازی در دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: بنابر این فرمایش سعی کردیم موارد شکایتی در تاکسیرانی را پیش از ایجاد پرونده حل و فصل کنیم. بر همین اساس از آبان سال گذشته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری حدود 500 پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی شده و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه بیش از نیمی از مجموع 78هزار تاکسی فعال در شهر تهران عمر بالای 10 سال دارند و اغلب آنها باید نوسازی شود، اظهار کرد: اکثر تاکسیرانان دارای خودروی فرسوده، سرمایه لازم برای نوسازی خودروی خود را ندارند و باید به آنها تسهیلات ارائه شود.

مدیر بازرسی تاکسیرانی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش مدیر عامل تاکسیرانی، معاونت فنی و بهره‌برداری و صندوق کارآفرینی امید، موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی دنبال شده است و به زودی وام صندوق کارآفرینی در اختیار رانندگان دارای خودروی فرسوده قرار می‌گیرد.

تویسرکانی عنوان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون، بیش از 950 دستگاه تاکسی برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کارسازی شده که 523 دستگاه تا 20 خرداد تحویل داده شده و مابقی هم به صورت روزانه و نهایتا تا 15 تیرماه تحویل داده می‌شود؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت خودروهای وارداتی مدرن نیز برای نوسازی این ناوگان استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار