معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

تنها راه موفقیت نهضت سوادآموزی، مردمی سازی آن است

مشهد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد تنها راه موفقیت نهضت سوادآموزی، مردمی سازی آن است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تنها راه موفقیت نهضت سوادآموزی، مردمی سازی آن است

مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی آموزش دهندگان سوادآموزی قطب شهید هاشمی نژاد نواحی یک، دو، سه، چهار، پنج مشهد، احمدآباد و رضویه با حضور معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی، مسئولین سوادآموزی قطب شهید هاشمی نژاد و ۱۵۰ نفر از آموزش دهندگان در اردوگاه ثامن الحجج (ع) برگزار شد.

سید جمال وزیری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان خراسان‌رضوی گفت: امروزه ما با پدیده بی سوادی مدرن مواجهیم که افراد مدرک دانشگاهی دارند اما فرهیخته نیستند، فرد ممکن است با مدرک دکترای تخصصی در یک رشته دانشگاهی در بقیه انواع سواد مانند سواد رایانه، سواد عاطفی، سواد انرژی و غیره بی سواد باشد به همین جهت باید سوادهای مدرن و اقتضایی را آموزش دهیم.

وزیری افزود: به سازمان سوادآموزی پیشنهاد دادیم که به جای مراکز یادگیری محلی، مراکز دانایی محور تاسیس شود و آموزش دهندگان ما مجوز تاسیس مراکز آموزش دانایی را داشته باشند و در این مراکز به آموزش سوادهای اقتضایی که از نیازهای مهم و ضروری جامعه امروز است پرداخته شود.

وی در ادامه به وضعیت سوادآموزی شهرستان پرداخت و گفت: هنوز آمار قابل توجهی بی سواد در استان داریم و در نامه ای که از سوی استاندار به فرمانداران شهرستان ابلاغ شده است آمار بی سواد هر شهرستان به تفکیک آورده شده و فرمانداران با ابلاغ به تمام دستگاه های شهرستان آنان را موظف می کنند که هر دستگاه تمامی افراد بی سواد تحت پوشش خود را استخراج کند و با کمک حوزه سوادآموزی کار آموزش آنان را انجام دهد.

معاون سواد آموزی استان تصریح کرد: این افراد به حوزه سوادآموزی شهرستان معرفی می شوند تا راستی آزمایی و استعلام هویت آنان صورت پذیرد. افرادی که بی سواد تشخیص داده شوند خود دستگاه وظیفه آموزش آنان را برعهده دارد و نهضت سواد آموزی هم پشتیبانی دوره های آموزشی و لوازم التحریر را برعهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: تنها راه موفقیت نهضت سوادآموزی، مردمی سازی آن است و نهضت باید از ظرفیت های در اختیار خود استفاده کرده و از این حالت اداری و سازمانی خارج شود.

وزیری بیان کرد: پایه و اساس شکل گیری شخصیت افراد در خانواده صورت می گیرد و معلم خوب در وهله اول نقش خود در خانواده به خوبی ایفا می‌کند تا بتواند نسلی متفکر و پایبند به اصول اسلامی پرورش دهد.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: در راستای جلسه کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر مشهد، مقرر شده است: در دهه ولایت ضمن شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل برای حضور آنان در کلاس‌های درس سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حمایت های مادی و معنوی انجام شود.

معاون سوادآموزی استان افزود: برنامه ریزی برای برگزاری جلسه مشترکی با حضور کلیه روسای شوراهای شهر و روستا و مسئولین سواد آموزی در حال انجام است تا راهکارهای عملیاتی این مهم بررسی و در مهر آینده شاهد حضور این کودکان لازم التعلیم در کلاس‌های درس باشیم.

در حاشیه افتتاحیه دوره توانمندسازی آموزش دهندگان قطب شهید هاشمی نژاد نشست صمیمی معاون سوادآموزی استان با آموزش دهندگان نیز برگزار شد و معاون سوادآموزی در جمع آموزش دهندگان نواحی یک، دو، سه، چهار، پنج مشهد، احمد آباد، رضویه حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

در این جلسه به سوالات و دغدغه های آموزش دهندگان در رابطه با بیمه، حقوق، وضعیت استخدامی، کلاس گذاری، مشکلات و موانع در جذب سوادآموزان پاسخ داده شد.

دانش آموز خبرنگار : فاطمه زرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار