معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

توانمندی معلمان و دانشجویان عشایری عنصر اصلی ارتقای سواد در جامعه عشایری است

مشهد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت توانمندسازی معلمان و دانشجویان عشایری عنصر اصلی ارتقای سواد در جامعه عشایری است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
توانمندی معلمان و دانشجویان عشایری عنصر اصلی ارتقای سواد در جامعه عشایری است

سید جمال وزیری معاون سواد آموزی خراسان رضوی در حاشیه نشست هم اندیشی با مدیرکل امور عشایر که در راستای ارتقاء نرخ باسوادی استان و در اداره کل امور عشایر برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت عشایری ۲ درصد جامعه روستایی را تشکیل می دهند؛ نهضت سوادآموزی تلاش می کند تا افراد واجد شرایط را در هر زمان و در هر مکان در میان جامعه عشایری باسواد کند. یکی از برنامه‌های ما این است که فرصت ها و شرایط به گونه ای تعریف شود تا عدالت آموزشی برای این قشر مولد فراهم شود.

این مقام مسئول ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری المپیادهای علمی و متناسب سازی محتوای درسی در حوزه سوادآموزی را بخشی از اقدامات سازمانی برای غنای آموزش عشایر عنوان کرد.

در این جلسه مقرر شد معاونت سوادآموزی و اداره کل عشایر برش شهرستانی جامعه مخاطب را به تفکیک مناطق تدوین و طی دستورالعملی مشترک فرآیند سواد آموزی آنان انجام شود.

گفتنی است وزیری استعلام مدارک تحصیلی افراد بی سواد و بازماندگان از تحصیل تحت پوشش اداره کل عشایر در سامانه سوادآموزی و تهیه کتاب و لوازم التحریر را از تعهدات معاونت سوادآموزی، و تهیه بسته های تشویقی و تسهیلات برای افراد باسواد شده را از تعهدات اداره کل عشایر برشمرد.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار