تاکید معلون علمی رئیس‌جمهور بر نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در محرومیت‌زدایی

نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) افتتاح شد

تهران (پانا) - نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس کمیته امداد افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید معلون علمی رئیس‌جمهور بر نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در محرومیت‌زدایی

نمایشگاه «فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا» (آبادیران) با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، کمیته امداد و موسسه تحقیق و توسعه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان و بنیاد احسان آغاز شد.

این نمایشگاه به منظور تسهیل در دسترسی به فناوری‌های روز شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و جریان‌سازی محرومیت‌زدایی با تکیه بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری جهت رفع نیازمندی‌ها، مشکلات و توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم برپا شده است.

انتقال فناوری‌های نوین و پیشرفته در مشاغل ایجادی مجریان طرح‌های اشتغال از طریق ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه «فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا» عنوان شده است.

همچنین کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای پاسخ به چالش‌ها و ایجاد اشتغال پایدار، اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار پروژه‌های محرومیت‌زدایی از طریق خیریه‌ها، سمن‌ها و منابع نهادهای دولتی و حاکمیتی مسئول و توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در راستای عمران، آبادانی و محرومیت‌زدایی در اهداف این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

محورهای فناوری‌ نمایشگاه آبادیران در حوزه‌های مسکن، کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنعت ماشین‌سازی، توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی، بهداشت و سلامت، فناوری‌های نرم فرهنگی، آموزشی، سرگرمی و هویت ساز، آب، انرژی و محیط زیست در نظر گرفته شده است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در راستای محرومیت‌زدایی و تحت عنوان برنامه ملی آبادیران برگزار می‌شود و امیدواریم این حرکت تاثیری در ایجاد اشتغال و پیشرفت بر پایه عدالت در مناطق کم برخوردار داشته باشد.

وی با بیان اینکه از امروز اجرای برنامه ملی آبادیران آغاز می‌شود، ادامه داد: این حرکت ملی که در قالب برنامه آبادیران برگزار می‌شود، یک هم‌راستایی و همراهی جمعی نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در مناطق محروم را نشان می‌دهد که با جزو اصلی فناوری و علم برای آبادانی کشور ترکیب شده‌اند. ذات همراهی و همراه شدن قطعا هم‌افزایی ایجاد می‌کند که این در حفظ منابع مؤثر است و ظرفیت‌ها را ضریب می‌دهد. این موارد ارزش‌آفرین هستند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: حوزه علم و فناوری استانداردسازی اشتغال و به صرفه‌سازی اشتغال‌زایی کوچک را به دنبال دارد. این ثمره بیش از ۲۰ سال تاکید مقام معظم رهبری در همه دولت‌ها و شرایط است.

وی با بیان اینکه واژه مناطق محروم معنی ندارد، گفت: این مناطق نه در ظرفیت‌های سرزمینی محرومند و نه در ظرفیت‌های انسانی. بلکه این مناطق دارای ظرفیت سرزمینی شناخته نشده‌ و سرشار از نیروهای انسانی جوان هستند. ما با حضور در محلات کم‌برخوردار تهران دیدیم که جوان‌های ۱۵-۱۶ساله هنوز به دلیل عدم دسترسی به آموزش کشف نشدند.

معاون رئیس‌جمهوری در حوزه علم و فناوری تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با همکاری نهادهای انقلابی فرصت‌های انسانی در حوزه آموزش و پرورش نیروی انسانی، سلامت، معدن، کشاورزی و ... را فراهم کنند که هم برای دانش‌بنیان‌ها و هم مناطق محروم چشمگیر خواهد بود. حوزه علم و فناوری دارای دو عملکرد خاص استانداردسازی اشتغال و تولید و به‌صرفه‌سازی اشتغال‌های کوچک است.

نمایشگاه «فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا» (آبادیران) از امروز ۲۳ تا ۲۵ خردادماه در مصلی امام خمینی(ره) بر‌پا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار