در گفت‌وگو با پانا:

حمیدرضا فرزانه: نباید چند نفر برای کل فوتبال تصمیم بگیرند

لیگ ما آینده خوبی ندارد/پرسپولیس با شایستگی قهرمان شد/کار استقلالی‌ها زشت بود

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است تعیین سقف قرارداد در فوتبال حرفه‌ای جایگاهی ندارد و نباید چند نفر با در نظر گرفتن منافع باشگاه خود، برای کل فوتبال تصمیم بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۷۸۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
حمیدرضا فرزانه: نباید چند نفر برای کل فوتبال تصمیم بگیرند

حمیدرضا فرزانه در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به تعیین سقف قرارداد و بستن قرارداد ریالی با بازیکنان خارجی اظهار داشت:«ثبت قرارداد ریالی واقعاً اشتباه بزرگی است که چیزی جز ضرر برای فوتبال و لیگ ما ندارد. همه کشورهای صاحب فوتبال برای اینکه بتوانند ستاره‌های بزرگ را از رقبا بگیرند، آپشن‌های جذاب می‌گذارند تا بازیکن ترغیب شود. باید جوری آیین‌نامه باشد که بازیکن خارجی باکیفیت بتواند وارد فوتبال ما شود. این مسئله فقط به نفع باشگاه‌های خصوصی است. هیچ بازیکن خارجی نمی‌آید با قرارداد ریالی در لیگ ما بازی کند.»

وی ادامه داد: «سقف قرارداد هم خنده‌دار است و جایگاهی در فوتبال حرفه‌ای ندارد. متأسفانه هرکسی می‌آید برای منافع باشگاهش به قانونی وضع می‌کند. نباید ۵، ۶ نفر برای فوتبال ما تصمیم بگیرند. هر بازیکنی بر اساس کیفیتی که دارد، قیمتش مشخص است. بالاخره در بازار نقل و انتقالات باید بازیکنی که ارزش فنی بالایی دارد را باید راضی کنند. مگر با تعیین سقف قرارداد می‌شود، بازیکن را راضی کرد. شک نکنید همه بازیکنان سقف قرارداد را طلب می‌کنند. باید برای بازیکنی که کیفیتش بالاست، آپشن در نظر گرفت تا بیاید.»

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: «با این قوانین شک نکنید رانت ایجاد می‌شود. فساد بیشتر می‌شود. دلال‌ها وضعیت فوتبال را بدتر می‌کنند. اگر قرار است قوانینی وضع شود تا فوتبال به سمت توسعه برود و کمتر در آن فساد اتفاق بیافتد، باید یک هیات حداقل ۴۰ نفره از اهالی فوتبال باشند. نه اینکه ۵، ۶ نفر هر طور دلشان خواست، قانون بگذارند. من مخالف این موضوع هستم. ببخشید این را می‌گویم اما نصیرزاده بافکر ۲۰ سال قبل می‌خواهد به جلو برود. نمی‌دانم تا کی می‌خواهد مدیریت کند؟ همه جامعه جوان‌گرایی شده است. اما او همچنان در این فوتبال هست. من با این وضعیت واقعاً آینده خوبی نمی‌بینم و هر بازیکن داخلی پیشنهاد خارجی داشته باشد، در لیگ ما نمی‌ماند.»

حمیدرضا فرزانه با اشاره به قهرمانی پرسپولیس در لیگ و جام حذفی گفت: «به نظرم پرسپولیس کیفیت فنی خیلی بالایی داشت. در مقطعی که گل محمدی گفت، با من نمی‌گذارند تیم قهرمان شود، می‌خواست فشار را از بازیکنان بردارد و به سمت خودش بیاورد. در هفته‌های پایانی بازی‌های خیلی خوبی انجام داد و وقتی سپاهان مقابل ملوان لغزید، به‌خوبی از فرصت استفاده کردند و صدر را گرفتند. اگر سپاهان، ملوان را می‌برد، قهرمان می‌شد اما نتوانست. واقعاً جنس تیم پرسپولیس جور بود. همه جور بازیکن داشتند. هم بازیکن باکیفیت و هم خلاق. آن‌ها با شایستگی قهرمان شدند.»

وی خاطرنشان کرد: «متأسفانه فضای مجازی باعث شده تا خیلی از مسائل اخلاقی فوتبال ما تحت الشعاع قرار بگیرد. باید به رقبا احترام بگذاریم. خیلی بد است که به همدیگر بی‌احترامی کنیم. فوتبال اخلاق و جوانمردی است. واقعاً حرکت استقلالی‌ها زشت و زننده بود.‌ ساپینتو می‌خواست فشار را به بیرانوند وارد کند اما این رفتارها دیگر نخ‌نما و قدیمی‌شده است. فکر می‌کنم با تصمیم او بوده که بازیکنان استقلال با پرسپولیسی‌ها دست ندادند. من واقعاً وقتی آن حرکت را دیدم، نپسندیدند. شاید بازیکنان مجبور بودند حرف ساپینتو را گوش کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار