ترویج کتابخوانی در رویداد بستنی علمی تهران

تهران (پانا) - به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه و نیز استفاده از فضاهای شهری برای ارتقای سرانه مطالعه دانش‌آموزی و به همت پژوهش‌سرای دانش‌آموزی ابن سینا، اردوی نیم‌روزه رویداد بستنی علمی در محوطه آموزش و پرورش منطقه 15 برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ترویج کتابخوانی در رویداد بستنی علمی تهران

رویداد بستنی علمی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی به شیوه ای خلاقانه در آموزش و پرورش منطقه 15 تهران با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه و نیز استفاده از فضاهای شهری در جهت ارتقای سرانه مطالعه دانش آموزی و به مناسبت روز جهانی بستنی، به همت پژوهش‌سرای دانش آموزی ابن سینا، برگزار شد.

این رویداد با حضور مطلب غفاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15، سهراب محمدی، معاون آموزش متوسطه و جمعی از دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی عضو انجمن های علمی پژوهشی پژوهش سرای ابن سینا، مدیران مدارس، دانش آموزان و فرهنگیان با اجرای زنده رادیو رویداد برگزار شد.

رویداد بستنی علمی شامل بخش های متنوع و جذابی مانند تشکیل غرفه های معرفی کتاب های مطرح در حوزه های علوم، نمایشگاه کتاب، معرفی دانش آموزان و فرهنگیان مولف و مترجم و تشکیل نمایشگاهی از آثار آنها و تشکیل حلقه های کتابخوانی و اجرای طرح تبادل کتاب بود و دانش آموزان و فرهنگیان ضمن مطالعه یک صفحه از کتاب مربوط به رشته علمی مورد علاقه خود بستنی میل کردند.

همچنین این برنامه مفرح علمی همراه با شاهنامه‌خوانی، نمایشنامه خوانی و معرفی آثار دانش‌آموزان مولف و مترجم توسط ایشان و اجرای استندآپ های معرفی کتاب های مطالعه شده بود.

مطلب غفاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 تهران در رادیو رویداد بستنی علمی، کتاب را به عنوان ابزار باشگاه ورزشی فکر برای تقویت ذهن و عقل معرفی کرد.

وی افزود: هر انسانی که فکر و ذهن قوی‌تری داشته باشد آگاه‌تر است و خداوند هم برای نقشه دادن به مخلوقاتش کتاب فرستاده که کامل ترینشان قرآن است، تا بخواند و به قرب الهی نزدیک تر شود. انسانیت ما با کتاب گره خورده و هر جامعه‌ای کتاب بخواند مشکلات فردی و اجتماعی کمتری دارد.

بخش مهمی از نمایشگاه و رادیو رویداد پخش سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با کتاب و کتابخوانی و معرفی کتب مورد توجه ایشان و کتبی که بر آن تفریظ زده اند، بود.

گفتنی است این رویداد با اهدای جوایز به دانش آموزان شرکت کننده در رادیو رویداد توسط مدیر آموزش و پرورش منطقه 15 و عکس دسته جمعی خاتمه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار