صحرایی در نمایشگاه دستاوردهای توانمندی دانش‌آموزان و معلمان شهر تهران:

خانواده‌ها اصلی‌ترین شرکای تربیتی آموزش‌و‌پرورش هستند

خلاقیت و نوآوری را باید به مدارس ببریم تا تبدیل به فرهنگ شود/ مدرسه محل تحول است و سرمایه‌گذاری روی آن یعنی سرافرازی آینده ایران

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خانواده‌ها را اصلی‌ترین شرکای تربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها اصلی‌ترین شرکای تربیتی آموزش‌و‌پرورش هستند

رضامراد صحرایی در نمایشگاه دستاوردهای توانمندی دانش‌آموزان و معلمان شهر تهران که ظهر امروز ۲۱ خرداد در ورزشگاه امام رضا(ع) تهران برگزار شد، اظهار کرد: مقوله بازی در تعلیم و تربیت به صورت عام و در تعلیم و تربیت اسلامی به صورت خاص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و حتی روایت‌های فراوانی نیز از زندگی پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که همواره با عطوفت و مهربانی با کودکان بازی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اولین معلم ما پیامبر اسلام(ص) است، گفت: بازی با کودکان به معنای ارتباط برقرار کردن با آن‌ها است؛ اگر معلمان باز‌ی را به عنوان یک موقعیت خوب تربیتی به کار ببرند، اقدامی بسیار مفید و موثر انجام داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه اصلی‌ترین شرکای تربیتی آموزش و پرورش خانواده‌ها هستند، عنوان کرد: نقش این عزیزان را ارج می‌نهیم و از حضورشان قدردانی می‌کنیم.

صحرایی افزود: مدرسه محل تحول است و سرمایه‌گذاری روی آن یعنی سرافرازی آینده ایران؛ هرکسی که می‌خواهد کاری انجام دهد و به دنبال ثمرات آن است باید به دنبال مدرسه برود، مگر غیر از این است که همین دانش‌آموزان، آینده‌‌ ایران اسلامی را در دست خواهند گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تشکر از معلمان انگیزه‌ساز و فرصت‌ساز، تصریح کرد: فرهنگ ایران سرشار از بازی‌های غنی و سرشار از آداب و سنن شادی‌آفرین است که باید مورد استفاده قرار گیرد. گاهی اوقات در کشورهای دیگر که تدریس زبان فارسی را برعهده داشتم، می‌دیدم که چگونه افراد غیرفارسی‌ زبان در مقابل این فرهنگ و زبان، سر تعظیم فرود می‌آوردند. باید آگاه بود و اجازه ندهیم این فرهنگ‌ها از بین برود.

وی افزود: شاهد هستیم که کشورهایی که فرهنگ و تاریخ نهایتا ۵۰۰ ساله دارند به چه نحوی به دنبال جهانی کردن فرهنگ خود هستند، لذا نباید اجازه بدهیم قربانی این فرهنگ‌های بی‌ریشه شویم.

صحرایی خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری را باید به مدارس ببریم تا تبدیل به فرهنگ شود. باید بازی را به عنوان بخش مهمی از برنامه درسی بگنجانیم و معلمان ار همین طریق خود را در ذهن دانش‌آموزان ماندگار کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باید حب وطن و ایران دوستی در بین دانش‌آموزان ریشه بدواند، این نوع از ریشه دوانیدن در کودکی انجام خواهد شد و برای همیشه ماندگار می‌شود؛ چنین کاری قطعا بر عهده معلمان و خانواده‌ها است و نباید از انجام آن غافل شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار