موفقیت دیپلماسی محیط زیست در دولت مردمی و انقلابی؛

21 تیر به نام «روز مقابله با طوفان‌های گرد و غبار» در تقویم بین‌المللی اعلام شد

تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اعلام سالروز برگزاری اجلاس منطقه‌ای وزرای محیط زیست در 21 تیرماه (12 ژوئیه) به نام «روز مقابله با طوفان های گرد و غبار» در تقویم بین‌المللی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
21 تیر به نام «روز مقابله با طوفان‌های گرد و غبار» در تقویم بین‌المللی اعلام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر علی سلاجقه با اشاره به عزم جدی دولت مردمی و انقلابی در تقویت دیپلماسی محیط زیست، اظهار کرد: بند 15 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست بر تقویت دیپلماسی محیط زیست تاکید کرده است و دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار در جهت، پیاده سازی این سیاست تلاش بسیار کرده است.

وی افزود: یکی از ثمرات توجه و تقویت دیپلماسی محیط زیست در دولت مردمی و انقلابی، برگزاری اجلاس منطقه ای وزرای محیط زیست در 21 تیرماه سال گذشته به میزبانی تهران بود که موجب همگرایی بیشتر کشورهای منطقه در مقابله با پدیده طوفان های گرد و غبار شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر و پس از برگزاری موفق اجلاس وزرای محیط زیست منطقه در تهران، بلافاصله پیشنهاد تصویب این روز به عنوان روز بین المللی مقابله با طوفان های گرد و غبار از طریق سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران ارایه شد و امروز با رای اجماعی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این تلاش ها نتیجه داد و 21 تیرماه (12 ژوئیه) در تقویم بین المللی به نام «روز مقابله با طوفان های گرد و غبار» اعلام شد.

گفتنی است، پیش از این نیز در سازمان ملل متحد در قطعنامه دیگری از بانی شدن ایران در برگزاری اجلاس منطقه ای مقابله با طوفان های گرد و غبار در سال گذشته استقبال و پیشنهاد برگزاری این رویداد در سطح بین المللی را ارایه کرده بود که این رویداد، شهریورماه امسال به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار