پیش‌بینی ۲۶۰ پایگاه اوقات فراغت جهت فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:۲۶۰ پایگاه اوقات فراغت جهت فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در سطح مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان پیش‌بینی شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۷۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی ۲۶۰ پایگاه اوقات فراغت جهت فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان کهگیلویه وبویراحمد

حسنعلی عزت خواه در جلسه ستاد اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور دستگاههای فرهنگی از قبیل سازمان تبلیغات اسلامی- اداره کل اوقاف و امور خیریه -سازمان دانش آموزی -صدا و سیما -تربیت بدنی -بسیج دانش آموزی -کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اتحادیه انجمن های اسلامی و ورزش جوانان تشکیل شد گفت: در سال تحصیلی جاری اوقات فراغت دانش‌آموزان با شعار تربیت بدون توقف رشد و تربیت دانش آموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی متناسب با نیازها و علایق دانش آموزان در زمینه های مختلف در هفته اول تیرماه در ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در این پایگاه‌ها آموزشهای دینی و قرآنی مهارت‌های کامپیوتر مهارت‌های فنی و مهارتی و فعالیت‌های ورزشی و پرورشی انجام می شود گفت: پیش بینی می شود ۳۵ هزار دانش آموز در پایگاهها ی اوقات فراغت شرکت کنند که بیشترین پایگاه اوقات فراغت مربوط به شهرستان بویراحمد با ۱۰۰ پایگاه خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز افزود: در سال گذشته ۱۵۵پایگاه اوقات فراغت داشتیم که در سال تحصیلی جاری این تعداد پایگاه‌ها را به ۲۶۰پایگاه افزایش دادیم.

حجت دبیقی گفت: محور فعالیت‌ها و برنامه های اوقات فراغت زیبا شناختی و هنری زیستی و بدنی علمی و فناورانه اجتماعی و سیاسی اقتصادی و حرفه ای بر اساس ۶ ساحت تعلیم و تربیت بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی برگزاری اردوی یک روزه اردوی راهیان پیشرفت اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس پویش ایران قوی و برپایی موکب اربعین توسط پایگاهها از جمله دیگر برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان خواهد بود.

اعزام 270 دانش آموز زیارت اولی به مشهد مقدس

مدیر سازمان دانش آموزی استان در این نشست گفت: اردوی زیارت اولی ها فرصتی مناسب جهت ایجاد پیوند عاطفی، معنوی میان دانش آموزان واهل بیت (ع) می باشد.

سید نظام مرادی افزود:در تابستان 270 دانش آموزان دختر و پسر زیارت اولی استان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

مرادی هم چنین به برنامه های اوقات فراغت سازمان دانش آموزی استان در تابستان اشاره کرد و گفت: سازمان دانش‌آموزی همگام با سایر حوزه‌های آموزش و پرورش برنامه‌های متنوعی را برای اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان تدارک دیده است.

مدیر سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: محور برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت این سازمان شامل مهارت‌های معرفتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی، هنری، علمی، آموزش خبرنگاری و مهارت‌های تشکیلاتی بر اساس دستورالعمل‌های اوقات فراغت است.

وی افزود: در پایگاه‌های اوقات فراغت مهارت‌های عمومی و مهارت‌های تشکیلاتی توسط مدرسان مجرب و آموزش دیده تشکیلاتی آموزش داده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار