آغاز به کار سامانه برخط معاملات جوجه یک‌روزه

تهران (پانا) - دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه اعلام کرد سامانه برخط معاملات جوجه یک‌روزه به‌زودی توسط این انجمن راه‌اندازی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار سامانه برخط معاملات جوجه یک‌روزه

به گزارش ایانا، محمدرضا صدیق‌پور بیان کرد: راه‌اندازی این سامانه از مدت‌ها قبل در برنامه‌های انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه بود؛ ولی به دلیل مشکلات قیمت جوجه که این صنعت را گرفتار خود کرده بود، به دست فراموشی سپرده شده بود.

وی افزود: در حال حاضر که مجدداً بحث قیمت جوجه اهمیت پیدا کرده است، با توجه به مطالعاتی که انجمن روی این طراحی سامانه انجام داده بود و به همت سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مجدداً راه‌اندازی این سامانه در دستور کار قرار گرفت.

صدیق‌پور ادامه داد: تقریباً ۷۰ تا ۸۰ درصد کار انجام شده و سامانه طی هفته آینده به صورت آزمایشی کار خود را آغاز خواهد کرد. ولی به هر حال این سامانه نیز مانند سایر سامانه‌های فعال در کشور، اشکالاتی خواهد داشت که در مرحله آزمایش و با توجه به تجربیاتی که انجمن در خصوص این معاملات دارد، به تدریج برطرف خواهند شد. امیدواریم که هرچه سریع‌تر این سامانه به بهره‌برداری کامل برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه بیان کرد: مالکیت و برنامه‌نویسی این سامانه کاملاً در اختیار انجمن است که البته برای وصل شدن به پنجره واحد اطلاعات عمومی، باید زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی فعالیت کند.

وی اضافه کرد: پیش از این گزارشات جوجه‌ریزی توسط سامانه سماصط قابل پیگیری بود ولی تا به حال سامانه‌ای برای معاملات جوجه یک روزه وجود نداشت.

صدیق‌پور ادامه داد: گزینه‌های مختلف روش‌های خرید جوجه از جمله ثبت سفارش پیش‌خرید، خرید نقدی و ... در سامانه پیش‌بینی شده است، ولی در نهایت هدف ما این است که این سامانه پس از طی مراحل تکمیلی، محل ثبت سفارش برای درخواست جوجه یک‌روزه باشد و کارخانجات جوجه کشی نیز بر اساس سفارش اقدام به تولید کنند تا نوسانات تولید و بازار جوجه نیز مدیریت شود.

به گفته صدیق پور نسخه آزمایشی این سامانه طی روزهای آینده رونمایی شده و امید این وجود دارد که در کمتر از یک ماه به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار