در راستای گرامیداشت دهه کرامت و فرارسیدن میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام؛

اجتماع ۳ هزار نفری دختران امام رضایی با عنوان «دختران خورشید» در منطقه تهران۱۴

تهران(پانا) - اجتماع ۳ هزار نفری دختران امام رضایی با عنوان «دختران خورشید» در راستای گرامیداشت دهه کرامت و فرارسیدن میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام با حضور شهردار منطقه ۱۴ در بوستان وثوق الدوله برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۳۷۶۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع ۳ هزار نفری دختران امام رضایی با عنوان «دختران خورشید» در منطقه  تهران۱۴

اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در تقویم ایران به نام روز تکریم دختران نامگذاری شده و از این روز تا دهم ذی القعده میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نام نهاده شده است، این ایام فرصتی مناسبی برای پاسداشت فضائل و کرامات دو شخصیت تاریخ اسلام است که به نوعی ایران و جامعه ایرانی را شیفته خود کرده است. در همین راستا شهرداری منطقه ۱۴ به منظور گرامیداشت میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام، اقدام به برگزاری اجتماع ۳۰۰۰ نفری دختران خورشید کرد.

اجتماع دختران خورشید، کاری از شهرداری منطقه ۱۴ که همزمان با میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) و دهه کرامت برگزار شد، با اجرای مولودی خوانی، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع)، پخش شیرینی و شربت و تبیین سیره و سبک زندگی امام رضا (ع) همراه بود.

در بخش دیگری از مراسم، خادمان حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید، با استقبال پرشور مردم تهران وارد بوستان شدند و اهالی مومن منطقه ۱۴ با اجتماع در ورودی بوستان، از خادمان حرم امام هشتم(ع) با صلوات و اهدای گل و شیرینی استقبال کردند و ارادت خود را به خورشید هشتم آسمان امامت و خادمان بارگاه ملکوتی آن حضرت ابراز کردند.

مسئول کاروان خدام آستان قدس رضوی منطقه ۱۴ در این اجتماع ضمن تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن ولادت با سعادت امام رضا(ع)، با بیان اینکه خادمان امام رضا (ع) به عنوان سفیران این امام به مکان های مختلف سفر می کنند، از برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید، با شعار «جمعمان جمع است زیر سایه علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام» خبر داد.

در این مراسم معنوی پس از قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و گرداندن پرچم متبرک آستان مقدس و نورانی رضوی، ارتباط معنوی با هشتمین خورشید خاندان عصمت و طهارت برقرار و فضا از حضور حضرت انیس النفوس عطرآگین شد.

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار