همایش استانی حکیم فردوسی در شهر حکمت در شیراز برگزار شد

شیراز (پانا) - مدیر مرکز توسعه آموزش‌های نوین ایران با اشاره به مولفه‌های زندگی حکیمانه در جهان امروز و الگوگیری زیبا و کارآمد از شاهنامه فردوسی توسط کودکان و نوجوانان، جریان‌سازی خردورزی و اندیشه‌ورزی توسط معلمان مدارس و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از اهم فعالیت‌های رشدآفرین دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۵۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
همایش استانی حکیم فردوسی در شهر حکمت در شیراز برگزار شد

حسین علیان، دبیر علمی همایش رویداد فرهنگی - هنری فردوسی، بازآفرینی داستان‌های شاهنامه و خوانش صحیح و به کارگیری نکات کلیدی آن را برای نسل جدید ضروری و مهم ارزیابی کرد.

صفورا کاظمی، دبیر اجرایی همایش و مسئول ادبیات کودک و نوجوان پژوهشکده معلم فارس نیز با ارائه گزارشی از کتاب‌های تدوین شده توسط دانش‌آموزان این رویداد را در سطح کشور کم‌نظیر توصیف کرد.

کاظمی افزود: ما معلمان باید تمام تلاش خود را در راستای رشد دانش‌آموزان این مرز و بوم به کار بریم و درس‌های ارزشمند زندگی را از گفته‌های ناب و حکیمانه نیاکان مان، کسانی چون فردوسی، سعدی، خیام و... بیرون کشیده و با آموزش آن‌ها رسالت خود را در این جهان کامل کنیم.

در این همایش از ۲۰ عنوان کتاب که ۷ عنوان آن داستان‌های شاهنامه فردوسی با رویکرد تعلیمی را شامل می‌شود و توسط دانش‌آموزان بازنویسی شده رونمایی شد.

دانش‌آموزان هنرمند و نویسنده با اجرای اشعار زیبای شاهنامه، طراوات خاصی را بر جان و دیده حاضرین در برنامه بخشیدند.

این همایش به کوشش بخش ادبیات کودک و نوجوان پژوهشکده معلم فارس، مرکز توسعه آموزش‌های نوین ایران، سرای هنر و اندیشه، انجمن ادبی چکاوک و با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فارس اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار