با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد

یادواره تنها شهید خبرنگار خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- اولین یادواره شهید خبرنگار خراسان‌جنوبی با سخنرانی مهمان ویژه این مراسم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن همایش‌های امام علی(ع) مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
یادواره تنها شهید خبرنگار خراسان جنوبی

به گزارش پانا؛ مراسم باشکوهی که به یاد شهید محمد رضا فرهادی جوان 17 ساله بیرجندی برگزار شد و میزبان نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جمعی از مسئولان، اهالی رسانه و مردم شهید پرور بیرجند و همچنین خدام بارگاه رضوی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان سخنران ویژه این یادواره گفت: استان خراسان‌جنوبی در مباحث دینی، اعتقادی و مذهبی سرآمد است هر چند در شاخص‌های اقتصادی جزو استان‌های محروم بلکه از محروم ترین استان های کشور بشمار می رود.

صفار هرندی افزود: شهدا بشارت دهنده به دنیای بدون خوف و حزن هستند دو چیزی که بشر از ابتدای خلقت از آن واهمه داشته است.

وی ادامه داد: آثار، ثمرات و وفاداری به راه شهیدان را در زندگی خود می‌بینیم ما سالها با مشکلات و انواع تحریم ها و فتنه های چند لایه که زندگی مردم را دشوار کرده، روبرو بوده ایم ولی خود دشمن اعتراف می کند که همه راه های ما علیه ایران نتیجه نداشته است چرا که مردم ایران به نقطه ای رسیده اند که تهدید روی آنها تأثیر ندارد.

وی با بیان اینکه بنا به اعتراف دشمنان نظام، جنگ نظامی علیه ایران جواب نمی دهد، افزود: وقتی ترس از درون انسان ها از بین برود این حس بوجود می آید.

وی افزود: امام راحل بعد از عملیات آزاد سازی بستان تعبیری بکار بردند که وقتی جوانان نیمه های شب با خدا مناجات می کنند و روز به جبهه دشمن حمله ور می شوند اینها فتح الفتوح هستند و باعث می شوند دشمن از خاک ریز خود عقب رانده شود.

وی به نقش رسانه و اهمیت چند برابری اطلاع رسانی نسبت به گذشته اشاره و گفت: رسانه قدرت دارد یک واقعه را خلاف واقع منعکس کند و ما در اغتشاشات سال گذشته دیدیم که عده ای در کف خیابان با مدافعان ناموس خود وارد نبرد شدند.

وی افزود: اجر شهدای غریب و مظلوم مثل شهید عجمیان ویژه است و موقعی این مظلومیت بیشتر شد که رسانه ها همه چیز را خلاف واقع نشان دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: تصویری که رسانه ناسالم ساخته و پرداخته می کند و به خورد جامعه می دهد جای حق را با باطل عوض می کند.

صفار هرندی ادامه داد: تنها راه چاره مقابله با این فتنه ها این است که از همان نقطه ای که گزیده می شویم، دسیسه ها را دفع کنیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد و با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی علی‌رغم اینکه بیشترین حضور در صحنه را دارند ولی کمترین بهره را از امکانات برده اند، گفت:گرچه هنوز اشکالات در درون نظام به دولت، مجلس و دستگاه قضا وارد است اما باید درصدد رفع آن باشیم و رهبر معظم انقلاب هم همواره به این موضوع تأکید دارند.

وی بیان کرد: تیم اقتصادی دولت به تدریج در حال اصلاح امور است و امیدواری برای ایجاد انسجام و یکپارچگی وجود دارد زیرا پراکندگی مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

پای خاطرات همرزم شهید سلیمانی
سردار اسماعیل رضوی از راویان دوران دفاع مقدس و از همرزمان شهید قاسم سلیمانی به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم در ادامه این جلسه به بیان خاطراتی از این شهید پرداخت و گفت: داعش در سوریه دست پروده آمریکا، کشورهای عربی و اروپایی بود.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از ما به اهداف آمریکا برای راه اندازی داعش آشنایی نداشتیم، گفت: داعش با ورود به عراق وحشتی در بین مسلمانان ایجاد کرد تا کسی جرات رویارویی با آنها را نداشته باشد، داعش وارد هر خیابانی میشد دست به کشت و کشتار می زد. آن ها بیش از 2000زن ایزدی را به کنیزی بردند و بیش از 2000 زن ایزدی را کشتند و شکم آنها را پاره کردند.

وی ادامه داد: حاج قاسم که خدا به او عزت داد وارد سوریه و عراق شد و دو سوم سوریه را به تصرف خود در آورد و با حزب ا... علیه داعش به مبارزه پرداخت.

وی افزود: با حضور حاج قاسم سلیمانی در سوریه شیرازه داعش از هم پاشید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: زمانی که فاطمیون از افغانستان و زینبیون از پاکستان و حیدریون از عراق وارد سوریه شدند و تشکیل جبهه مقاومت دادند کسی نمی دانست چه اتفاقی می خواهد بیفتد.

سردار رضوی به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره و افزود: رهبری خطاب به جبهه مقاومت در سوریه گفتند: «مقاومت کنید پیروزی از آن شماست» که همین سخن رهبری جبهه مقاومت را دچار تحول کرد و ما شاهد پیروزی علیه داعش بودیم.

وی بیان کرد: شهدای جبهه مقاومت اگر نبودند داعش وارد ایران می‌شد چرا که برای ورود به ایران برنامه‌ریزی کرده بودند که خدا به شهید قاسمی چنان عزتی داد که توانست بر داعش پیروز شود.

ارادت شهید فرهادی به امام رضا(ع)

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی در این مراسم با اشاره به برگزاری اولین یادواره شهید محمدرضا فرهادی در استان گفت: این شهید بزرگوار به امام رضا (ع) ارادت خاصی داشته است و برگزاری این مراسم هم در دهه کرامت اتفاقی نیست و قطعا به برکت وجود این شهید بوده است.

رضایی با اشاره به گوشه ای از وصیت نامه این شهید جوان گفت: شهید محمد رضا فرهادی در وصیت‌نامه خود در توصیه به خواهران و برادران مسلمان گفته: «امروز دشمن از طریق عکس ها و لباس های مبتذل سعی دارد تا قشر جوان را به نابودی برساند پس بیدار باشید و آگاه تا از معیارهای اسلامی دور نشویم».

محمدرضا فرهادی متولد سال ۱۳۴۸ در بیرجند است که خرداد سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید و مزار این شهید رسانه در گلزار شهدای بیرجند مأمن عاشقان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار