مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

تاکید بر شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تشکل‌های دانش‌آموزی

تهران (پانا) - مشاور مطالعات و برنامه‌ریزی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بر شناسایی ظرفیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در جهت تحقق اهداف کارگروه مشترک پیگیری اجرای قانون اساسی در آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تشکل‌های دانش‌آموزی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ دومین نشست کارگروه مشترک پیگیری اجرای قانون اساسی در آموزش و پرورش با حضور منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

اسماعیل بحری‌زاده، مشاور مطالعات و برنامه‌ریزی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه کرامت و گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: شناسایی ظرفیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی و نقش آنان در راستای تحقق اهداف این کارگروه اهمیت بالایی دارد لذا در این جلسه از افراد موثر دعوت شده است.

منصور اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این نشست گفت: آموزش و پرورش مفتخر است که درباره گفتمان‌سازی و مردمی‌سازی قانون اساسی به عنوان یک میثاق ملی و دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی در مسیر آموزش قانون اساسی به دانش‌آموزان گام بردارد.

وی افزود: باید ابعاد قانون اساسی برای دانش‌آموزان تبیین و امکان‌سنجی آن در آموزش و پرورش از یک مسیر کارشناسی تعیین شود.

اردستانی گفت: به دنبال این هستیم که یک چارچوب پایداری را برای موضوع قانون اساسی تعریف کنیم چرا که معتقدیم قانون اساسی می‌تواند نسخه درمان تمام مشکلات کشور و جامعه باشد لذا می‌توان با آموزش قانون اساسی به دانش‌آموزان، آنان را در قالب سواد حقوقی، مسئولیت‌پذیری و اجرای موضوعات تربیتی در مسیر رشد و تعالی شخصیت‌شان سوق دهیم.

گفتنی است افراد حاضر در این جلسه، پیشنهادات خود را پیرامون موضوعات این کارگروه بیان کردند.

سیدمجتبی سبحانی، رئیس اداره تربیت سیاسی - اجتماعی معاونت پرورشی و فرهنگی درباره نقش تشکل‌های دانش‌آموزی نکاتی را ارائه کرد.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌ها و موقعیت‌های بی‌نظیر تربیتی در آموزش و پرورش، تشکل‌های دانش‌آموزی هستند که به عنوان بازوان مهم اجرایی در جهت اجرای برنامه‌های پرورشی و تربیتی نقش موثری دارند.

سبحانی ضمن معرفی ۴ تشکل دانش‌آموزی اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و سازمان بسیج دانش‌آموزی از جمله ۴ تشکل مهم دانش‌آموزی برای فعالیت در مدارس هستند.

وی ضمن اشاره به اهداف تشکیل هر یک از تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس، برنامه‌های مختلفی را انجام می‌دهند و بر اساس پژوهش‌های انجام‌شده، نقش تشکل‌های دانش‌آموزی بسیار موثر دیده شده است چراکه نظم‌پذیری، انتخاب شغل و مسئولیت‌پذیری را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

خانم افشاری، نماینده معاونت اجرایی قانون اساسی ریاست جمهوری نیز در این جلسه به بیان برنامه‌های این معاونت پیرامون آموزش قانون اساسی به دانش‌آموزان پرداخت و گفت: در کمیته اجرایی تشکیل شده در معاونت اجرایی قانون اساسی، محتوای مرتبط که باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود، بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار