ویژگی مهم خاندان عصمت وطهارت، اسوه و الگو بودن آن هاست

خلیل آباد (پانا) - امام جمعه خلیل آباد گفت خصوصیت و ویژگی مهم خاندان عصمت و طهارت، اسوه و الگو بودن آن‌هاست.

کد مطلب: ۱۳۷۳۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی مهم خاندان عصمت وطهارت، اسوه و الگو بودن آن هاست

علی ناهیدی در خطبه های این هفته نمازجمعه خلیل آباد گفت: خصوصیت و ویژگی مهم خاندان عصمت و طهارت، اسوه و الگو بودن آن هاست.در واقع الگو برداری از آنها به گونه ای هدف خلقت است. اگر نبود که اهل بیت به عنوان الگو نیکو برای بشر باشند،بخش مهمی از حکمت و فلسفله وجودی ۱۴معصوم بیهود بود.

ناهیدی در ادامه گفت: از ویژگی های بسیار مهم و فرخنده آل الله، این بود که برای هر معصومی یک فاطمه در نهایت شباهت به حضرت زهرا(س) قرار داده است. که در بین فاطمه ها، حضرت فاطمه معصومه(س)دختر گرامی حضرت موسی کاظم (ع)،بالاترین و بیشترین شباهت را به جده خود داشتند.

وی با توجه به شخصیت حضرت معصومه (س) گفت: شخصیت والای حضرت معصومه (س) برترین فرزند امام موسی کاظم (ع)بعد از حضرت رضا(ع) هستند.به همین جهت است که باید وی را به عنوان الگو برای خود بدانیم که عالمه بودن یکی از ویژگی های مهم وی است.

امام جمعه خلیل آباد گفت: ما در اسلام زنانی داریم که عالم بودند که یکی از آنها حضرت معصومه (ع) هستند که وقتی امام موسی کاظم در زندان به سر می بردند حضرت معصومه (س) به مسائل دینی و علمی مردم پاسخ می دادند و همه اینها نشان از عقلانیت و بصیرت حضرت معصومه است.

خبرنگار دانش آموز:زهرا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار